OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både bredd och spets i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Vi söker nu en medarbetare till Regionens Växel och framtida Kontaktcenter.
Rekryteringen avser 1 telefonist/receptionisttjänst. Funktionen består i dagsläget av totalt åtta medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och vana att arbeta med telefon som främsta verktyg. Regionens Växel är en funktion inom Serviceenheten. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och direkt över disk. Regionens Växel hanterar även ett antal administrativa tjänster samt bemannar stora Sjukhusreceptionen och receptionen i Regionens Hus. Arbetet är varierande där förstklassig service är A och O. Exempel på arbetsuppgifter:
• Besvara inkommande samtal
• Koppla och förmedla samtal
• Informationssökning internt och externt
• Genomföra sökningar av jourpersonal
• Förmedla eller lösa uppgifter och service till medarbetare och medborgare
• Ta emot och checka in besök
I takt med att verksamheten utvecklas kommer även uppdrag och arbetsuppgifter anpassas efter behov och efterfrågan.
KVALIFIKATIONER
Vi söker någon med god erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet och med dokumenterad erfarenhet av informatörs- och servicearbete via telefon och digitala verktyg. Du är van att söka information i externa och interna system samt via internet. Att lösa problem eller hitta information via för dig nya system, är en utmaning som du gärna tar till dig.
Stresstålighet och lösningsinriktat sinne är en förutsättning då arbetet periodvis håller högt tempo. Arbetet förutsätter att du har en förmåga att tempoväxla samt skifta mellan snabb service, informationssökning och problemlösning beroende på inflöde. Du skall även vara bekväm i att ge support och guida andra i olika digitala miljöer.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska samt god förmåga att hantera dessa språk i tal och skrift.
För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt.
I tjänsten kommer du känna till och följa gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt ha förståelse för offentlighets- och sekretessregler. Du behöver kunna trivas i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Din framtoning är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation.
Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Vi arbetar med många olika typer av uppdrag i kombination av kundservice och administrativa uppgifter. För effektivitet krävs god förståelse om Region Jämtland Härjedalens organisation i stort och känsla för prioritering. Medarbetare inom Regionens Växel/kontaktcenter förväntas att aktivt delta i och driva utveckling av verksamheten samt granska processer och flöden med kritiska ögon. Vid behov täcker vi upp för varandra och arbetar över gränserna inom Serviceenheten.
Gymnasiekompetens med administrativ inriktning är meriterande. Erfarenhet av likvärdigt arbete krävs.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?