OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje är på väg att bli en internationell huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar - men också en fantastisk möjlighet. Södertälje har 80 000 invånare som har tillgång till ett varierat boende både i stadsmiljö och nära naturen. Bostäder i vattennära lägen är en del i vår långsiktiga strategi. Södertälje - den kreativa kommunen ARBETSUPPGIFTER Södertälje kommun, Teleservice söker telefonist/receptionist. Vi sitter i ljusa fräscha lokaler i Stadshusets entreplan mitt i centrala Södertälje. Reception/teleservice tillhör kommunens kommunikationsavdelning där även informations- och IT-enheten ingår. Enheten består idag av 10 kvinnor i olika åldrar. Våra öppettider är; måndag 07.30-19.00, tisdag-torsdag 07.30-17.00 samt fredag 07.30-15.00. Vår växel är av typen MX-one och vi arbetar med hänvisningssystemet Netwise NOW. Grundläggande datakunskap är nödvändig, då vi förutom telefonistprogrammet även arbetar med sökning av information på Internet. KVALIFIKATIONER Minimum gymnasienivå Erfarenhet från arbete i växel. Lokalkännedom och kännedom om vad en kommun är, anser vi vara viktigt och underlättar arbetet betydligt, precis som en bred allmännbildning. Du som söker ska vara lätt att samarbeta med och ha en vilja att lösa uppgifter av allehanda slag och dessutom verkligen tycka om att ge service - både internt och externt. Du bör ha god datavana och behärska svenska väl både i tal och skrift, flerspråkig är en merit. Södertälje kommun eftersträvar mångfald på arbetsplatserna varför vi önskar sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.