OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Arbetsbeskrivning
Vi rekryterar för framtiden!
Vi har givande och spännande arbetsuppgifter med stora möjligheter till utveckling på flera områden. Telefonrådgivningsarbetet är både självständigt samt ett teamarbete som är brett och omväxlande.
I vårt team i dag ingår sjuksköterskor med specialistkompetenser inom flera olika områden. Vi strävar efter att vara ett starkt team med mycket kunskap för att på bästa sätt möta befolkningens behov. Vi ingår i ett nätverk med Sveriges övriga telefonrådgivningssjuksköterskor i den nationella 1177-tjänsten. Vi är en datoriserad arbetsplats och bedriver sjukvårdsrådgivning vid en ergonomisk kontorsmiljö. Vår målsättning är att ge trygghet till befolkningen genom kvalificerade råd, gott bemötande och god tillgänglighet.
Vi har gemensamma aktiviteter med bland annat schemalagd utbildning och arbetsplatsträff (APT) en och en halv dag i månaden. Därtill finns möjligheter till hospitering och andra utbildningar. Vi lägger mycket vikt vid att skapa en positiv arbetsmiljö och hålla en god kommunikation. Senaste året har vi arbetat mycket med gruppdynamik, ett arbete som vi fortsätter med.
Din inskolning pågår under fyra veckor. Därefter schemaläggs flera tillfällen för tid till feedback/återkoppling tillsammans med vår vårdutvecklare. Arbetssätt 1177 är ett strukturerat arbetssätt som ger kvalitet och säkerhet i arbetet och behöver kontinuerlig reflektion av dig som telefonsjuksköterska, både själv och tillsammans med kollegor.
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med några års yrkeserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av sjukvårdsrådgivning på telefon samt relevant specialistutbildning.
Datorvana är ett krav.
Behärska engelska i tal är ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik som telefonsjuksköterska krävs mycket god förmåga att samarbeta, att kunna anpassa sig till förändrade förutsättningar. Du är serviceinriktad och intresserad av att vara med och utveckla och driva verksamheten framåt.
Vår arbetsplats finns i ett fristående hus vid Borlänge sjukhus.
Vi tillämpar individuell schema planering (ISP) där kan du vara med och påverka dina arbetstider utifrån verksamhetens behov. Utöver ob-ersättning får du som sjuksköterska ett särskilt 24/7-tillägg för natt- och helgarbete.
Ta chansen att vara med och utforma framtidens 1177 Vårdguiden på Telefon i Dalarna!
Vi tillämpar provanställning 6 mån.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50