OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som bedrivs dygnet runt och som finns i alla regioner/landsting i Sverige.
Via tjänsten ger sjuksköterskorna råd till allmänheten baserade på kvalificerade medicinska bedömningar. I Region Östergötland är 1177-enheten placerad i Linköping. Sjuksköterskorna som arbetar i rådgivningen arbetar i ett kontorslandskap nära resecentrum. Vår arbetsplats kännetecknas av en god stämning, ett gott arbetsklimat där vi är måna om varandra och där vi stöttar och hjälper varandra.
Via tjänsten ger sjuksköterskorna råd till allmänheten baserade på medicinska bedömningar. Till sin hjälp har sjuksköterskorna ett evidensbaserat rådgivningsstöd. Till verksamheten söker vi i första hand sjuksköterskor med erfarenhet av sjukvårdsrådgivning på telefon. I Region Östergötland är 1177-enheten placerad i Linköping, nära resecentrum med goda pendlingsmöjligheter. Vår arbetsplats kännetecknas av en god stämning, ett gott arbetsklimat där vi stöttar och hjälper varandra.
När du börjar arbeta hos oss startar ett gediget introduktionsprogram som varar under ett år. I det ingår teoretisk och praktisk utbildning, du får även egna handledare som du kan ha som stöd och bollplank. Vi är måna om att skapa förutsättningar så du ska känna dig välkommen och trygg i din roll.
Du har stor möjlighet att påverka din lön genom hur du förlägger din arbetstid. Under varje schemaperiod som är 10-12 veckor ges du också möjlighet till personlig kompetensutveckling till exempel uppföljning av rådgivningssamtal, handledning i samtalsmetodik och hospitering på annan vårdenhet.
Välkommen att söka en tjänst som innebär att du kommer arbeta i en verksamhet som befinner sig i en stark digital utvecklingsfas!
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete. Arbetet innebär att ge sjukvårdsrådgivning till befolkningen via telefon. Till din hjälp i arbetet använder du ett symtombaserat rådgivningsstöd och följer en strukturerad samtalsprocess. Förutom kärnuppgiften bidrar du också till verksamhetens utveckling genom Lean som arbetsmetod.
Utbildning och erfarenhet
Rådgivning per telefon kräver en väl utvecklad samtalsteknik, ett aktivt lyssnande och en förmåga att ta snabba beslut. Förutom gedigna medicinska kunskaper ställs också stora krav på din förmåga att kommunicera med patienter och/eller patientens företrädare. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp av sjuksköterskor som har utbildning i telefonrådgivning, många har även kompetens inom till exempel öppen hälso- och sjukvård, barnsjukvård, akutsjukvård, kvinnosjukvård. Du är legitimerad sjuksköterska och har bred klinisk erfarenhet. Vi värderar flerspråkighet. God IT-kompetens är ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett positivt förhållningssätt, tycker om att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta. Då arbetet innebär kontakt med både inringare och kollegor är det viktigt att du har en empatisk förmåga samt har lätt för att uttrycka dig i tal och text. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, har ett gott omdöme även under tidspress, är noggrann och har initiativförmåga. Genom din erfarenhet och breda medicinska kunskap är du trygg och stabil i arbetet och du har även god självinsikt.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige