OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Technical Presale, eller Technical Delivery, får du jobba med både tekniskt säljstöd samt tekniska och komplexa leveranser mot Telenors större kunder. I ditt uppdrag stöttar du vår försäljningsorganisation som rådgivare och teknisk expert genom försäljningsprocessen där vi genom innovativ teknik och väl sammansatta produkter ökar kundnyttan – och därigenom även efterfrågan av våra produkter. Vi arbetar med såväl standard som skräddarsydda leveranser. Vår grupp genomför behovsanalyser, bistår med hjälp i upphandlingar, presenterar tekniska lösningar för kunder, arbetar med kundbehov av teknisk karaktär och tar fram förslag som löser kundens specifika krav.
Vidare agerar vi rådgivare och tekniska experter åt vår leveransorganisation för att säkerställa rätt erbjudande och en kvalitativ leverans mot våra företagskunder. I mer komplexa leveranser får du ett utökat ansvar för designen av kundlösningen, ansvara för överlämning till leveransorganisationen och agerar som vårt teams språkrör mot dem under resten av leveransprocessen. Du blir också ett bollplank till våra direktsäljare när de skall lägga beställningar mot leveransorganisation. I din roll kommer du även att vara rådgivande åt våra Produktchefer och Processutvecklare när det gäller hur vi levererar våra tjänster på en teknisk nivå.
I rollen som Teknisk Presale kommer en stor del av arbetet att utföras via telefon, mail, chat och video. Placeringsort är primärt tänkt att vara i Stockholm, men skulle även kunna utgå ifrån Karlskrona, Malmö eller Göteborg.
Om företaget
För oss på Telenor kommer människan alltid först och tekniken därefter. Man ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar i. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt på sitt eget vis.
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
• Ett flexibelt arbetssätt – vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda.
• Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
• Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Din profil
Nu söker vi en driven och engagerad Technical Presale med hög servicekänsla till vårt team Solution Architecture & System i rollen vi kallar Technical Delivery Designer. Det är viktigt att du har en kombination av kompetenser inom service, teknik och affär samt att du har erfarenhet från Tele- eller Datakom i någon form. Detta innebär att du har insikt i olika kommunikationslösningar. Du har varit involverad i delar eller hela leveransprojekt, alternativt har arbetat i direkt anslutning till sådana avdelningar. Genom detta har du lätt att sätta dig in i vår plats i organisationen och vad vi levererar till våra kunder.
Då vi är en internationell organisation behöver du behärska både svenska och engelska i tal såväl som skrift.
Som person har du en hög social kompetens där du på ett pedagogiskt samt professionellt sätt kan verka i en rådgivande roll mot våra kunder. Hos oss arbetar du med parallella projekt med breda kontaktytor internt såväl som externt och vi ser därför att du kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. För att trivas i vårt team är du positiv, prestigelös samt kan arbeta både självständigt och i grupp.
Är det dig vi söker? Ansök idag då intervjuer sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson