OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.
Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.
Om arbetsplatsen
LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun. Här arbetar 100 kollegor med att tillhandahålla IT-tjänster till kommunens verksamheter och i förlängningen mot brukare, elever och invånare i Linköping. Vi arbetar processorienterat i enlighet med ITIL Service Management, följer portföljstyrningsmodellen PM3 och är certifierade enligt ISO 20 000. Detta ger oss möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom vår verksamhet. Vårt uppdrag är att stödja, utveckla och effektivisera verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att kommunens verksamheter kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet.
Vi strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Hos oss är arbetet offensivt, varierat och utmanande. Vår kultur präglas av att det är högt i tak och ett öppet klimat och vi erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling.
Vår avdelning Telegruppen består av fem kollegor som arbetar med telefoni- och telekomtjänster. Vi söker nu en telesamordnare som vill vara med på vår utvecklingsresa framåt!
Arbetsbeskrivning
Som telesamordnare arbetar du med leverans och support av telefonitjänster, hanterar och utför beställningar samt arbetar med felavhjälpning och användarsupport. Du är specialist på våra telefonitjänster och deltar aktivt i utvecklingen av dessa. Vidare ger du stöd i tekniska frågeställningar samt driver eller medverkar i projekt inom telefoni. Vi arbetar i team och har en nära samverkan mellan kollegor, användare och leverantörer för att hitta de telefonilösningar som uppfyller de behov som finns hos kommunens verksamheter.
I våra leveranser utför du viss konfiguration i managementverktyg för växel- och stödsystem samt hanterar och administrerar kommunens abonnemang. Hanteringen innefattar i dagsläget mobilabonnemang, mobilanknytning, analogt och IP-telefoni. Har du ett stort tekniskt intresse samt motiveras av ledarskapsfrågor är det dig vi söker.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom teknik alternativt arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom tele-/datakommunikation. För att lyckas i rollen har du en god teknisk förståelse och erfarenhet av kundsupport kring telefonilösningar där du arbetat i ärendehanteringssystem. Vidare har du erfarenhet av arbete i ledande funktioner, exempelvis som projektledare. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift krävs för att utföra arbetsuppgifterna i denna tjänst. Vi ser även gärna att du har B körkort för att kunna besöka kommunens verksamheter.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av ekonomi, avtal och upphandling.
• Erfarenhet av administrationsverktyg för telefonisystem, ex Omnivista 8770 (Alcatel).
• Erfarenhet av växel- och hänvisningssystem samt kringapplikationer, ex TRIO.
• Erfarenhet av ITIL Service Management
Vi söker dig som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt mot uppsatta tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Att arbeta tillsammans med andra är något du motiveras av och du har lätt för att lyssna, kommunicera och lösa eventuella meningsskiljaktigheter. Vidare arbetar du bra med komplexa frågor och analyserar och bryter ner problem i beståndsdelar för att hitta lösningen. Vi tror att du ser möjligheter i förändringar och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i bedömningen. Varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 6044
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?