OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, kost, städ, transport och logistik, kundtjänst, fastigheter, IT och medicinsk teknik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 800 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Ett Servicecenter för Regionens interna användare håller på att byggas upp. Målet är att samla support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation. Servicecenter ska ge kunderna en tydlig och enkel väg in till Regionservice.
Servicecentret kommer organisatoriskt tillhöra område Kundtjänst och vara i drift under 2016. Som medarbetare i den andra linjen kommer du att ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecentret.
Arbetsuppgifter:
Vid tillträde av tjänsten kommer din arbetsplats finnas i den befintliga supporten inom Kundtjänst som senare kommer att ingå i avdelning Servicecenter. Arbetsuppgifterna i supporten inom Kundtjänst skiljer sig inte nämnvärt från kommande arbetsuppgifter i Servicecentret.
Under 2016 bildas grupperingen för IT och telefoni som då utgör en andra linjes support i Servicecentret. Arbetet innebär i första hand att hantera felanmälningar, beställningar och frågor gällande telefoni från alla verksamheter inom Region Örebro län. Support sker via telefon och ärendesystemet men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare på Servicecentret.
Som medarbetare i grupperingen för IT och telefoni alternerar man enligt ett schema mellan att ta emot samtal i telefon, ta emot besökare och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT/Tele eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet inom yrket eller motsvarande med goda kunskaper inom mobiltelefoni, Dect telefoni, mdm-verktyg eller Callback system. Det är meriterande om du har erfarenhet av Avayas växelplattform, Windows 7, MS Office, nätverk, mobila enheter.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.
Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena