OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att få mera liv i ditt pussel? Vill du hjälpa oss att utveckla och förvalta våra IT-lösningar? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen med ljus och lykta efter inte mindre än två tekniska systemförvaltare till vår IT-avdelning. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Göran Hellström, Chef Digitalisering, Kundlösning & Tjänster om rollen:
Rollen som teknisk systemförvaltare är komplex och lösningsorienterad. Du förvaltar, vidareutvecklar, löser problem och dokumenterar portföljens IT-lösningar. Det är du som har överblick över hur förändringarna påverkar helheten och att de genomförs på ett bra sätt. Du kommer också att föra dialoger med övriga verksamheter i koncernen, för att förbättra deras IT-lösningar. På Telges IT-avdelning arbetar idag drygt 20 specialister med digitalisering, arkitektur, utveckling, förvaltning och drift avseende koncernens IT-lösningar.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som teknisk systemförvaltare utvecklar och förbättrar du IT-lösningarna för en av portföljerna som huvudsakligen består av verksamhetskritiska system och plattformar för Telge eller hela Kommunkoncernen. Det gäller Telges ERP-system, masterdata för HR, system för mätinsamling och ärendehanteringslösningar. Arbetet bedrivs i enlighet med vår förvaltningsmodell, baserad på PM3 och Itil. Du kommer också att vara kontaktperson för leverantörer, och se till att införandet av ny funktionalitet och integrationer med andra system fungerar.
Vi är Telge AB
Välkommen till Telge AB – en del av Telgekoncernen. Inom Telgekoncernen uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.
Vår önskelista
Vi är nyfikna på dig! Här söker vi en person som är självständig, uthållig och som kan jobba målmedvetet mot överenskomna leveransmål. Du är ansvarsfull, har förmågan att prioritera och se helheten ur ett koncernperspektiv. Du har en högskoleutbildning med IT-inriktning eller motsvarande, och minst tre års erfarenhet av arbete med förvaltning och vidareutveckling av IT-lösningar. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten
Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: Kunskaper om SQL och/eller MS Dynamics CRM, Flerspråkig.
Hör av dig idag!
Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 3 december 2021.
Ta kontakt
Undrar du något om tjänsten, kontakta Göran Hellström, Chef Digitalisering, Kundlösning & Tjänster, 08-550 228 55. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Veronika Löfström, HR-strateg, 08-550 211 57. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.
Våga välja Telge
Våga välja Telge! Hos oss får du ett utvecklande arbete i expansiva Södertälje kommun, där 100 000 invånare väntar på att du ska göra skillnad i deras vardag. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, ett ledarskap som utmanar med omtanke, lean-tänk och bra förmåner är andra saker som väntar på dig, i en koncern med högt i tak och mångfald så att idéer och människor har plats att växa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kenneth Willström
Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung