OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att hitta och sjösätta smarta och lönsamma lösningar med nöjda kunder i fokus? Är du analytisk och driftig och söker en roll där du kan ta egna initiativ och känna att du gör skillnad på riktigt? Telge Bostäder står inför en spännande utmaning med stort fokus på kundnöjdhet och ökad lönsamhet. Avdelningen Affärsutveckling är drivande i detta och söker därför en samordnare affärsutveckling till vår organisation. Passar denna roll in på dig så hör av dig!
Din dag som samordnare Affärsutveckling Rollen som samordnare affärsutveckling innebär ett omväxlande och utvecklande arbete där du driver utvecklingsinitiativ i syfte att hitta nya effektiva och lönsamma sätt att arbeta och göra affärer. Du tillhör avdelningen Affärsutveckling och ingår i staben, vars uppdrag är att leda och koordinera bolagets arbete kring bl.a. utveckling av vår affär, nöjd kund och digitala lösningar. Ditt närmaste team består av ytterligare två samordnare och hyrescontroller. I staben finns även vår hyresjuridiska enhet.
Som samordnare kommer du att jobba i olika team. Ditt team kan bestå av dina stabskollegor, kollegor från förvaltning och kollegor från vår Fastighetsutveckling. Du utvecklar processer, planerar aktiviteter och samverkar både internt och externt. Du ligger alltid steget före, inventerar vad vi gör idag, utvärderar och kommer med förslag på framtida lösningar som ger resultat på längre sikt. Du ansvarar för att ta fram statistik och omvärldsbevakning, du initierar, analyserar, drar slutsatser för möjligheter till utveckling och driver förändring tillsammans med kollegorna på Telge Bostäder.
Mer om arbetet som samordnare inom Affärsutveckling Som samordnare affärsutveckling kommer du att ha det strategiska ansvaret för merförsäljning och utveckling av tillval och en viktig roll i våra kommande nyproduktioner. Du tar också fram strategier tillsammans med vår kommunikationsavdelning hur vi bäst marknadsför vår nyproduktion för att få full beläggning och därmed säkra affären.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuellt.
Det här är du Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, är genuint intresserad av att driva affären och har vana av försäljning. Du är noggrann, nyfiken, tänker nytt, jobbar långsiktigt och har en hög servicenivå. Du är problemlösande, har god förmåga att prioritera och se till helheten samt att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du tycker det är roligt att vara med och utveckla verksamheten och du förstår vikten av att samarbeta. Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt är din förmåga att samarbeta och kommunicera av allra största vikt för att lyckas i rollen. Du är trygg och skapar engagemang och delaktighet inom organisationen för att tillsammans med personalen på Telge Bostäder nå våra gemensamma mål. I den här rollen är det viktigt att våga utmana, att se möjligheter och inte minst att ha viljan och förmågan att själv kavla upp ärmarna och själv få jobbet gjort. Våra kärnvärden- öppen, enkel, modig och personlig- är viktiga för oss och vi vill att du känner dig bekväm med dem.
Krav
Tidigare dokumenterad erfarenhet från försäljning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser relevant för uppdraget
Dokumenterad erfarenhet av att skriva underlag till utredningar och rapporter
God förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket, både i tal och i skrift
Vana av att hantera Office-paketet
B-körkort
Mycket god svenska i tal och skrift
Fullständig gymnasieutbildning
Meriter
Tidigare erfarenhet av framtagande av försäljningsstrategier
Tidigare försäljningsansvar som exempelvis teamledare inom försäljning
Erfarenheter kring att arbeta säljande inom bostadsbranschen
Utbildning inom marknadsföring/försäljning på gymnasienivå eller högre
Flerspråkig
Erfarenhet av budgetarbete
Erfarenhet av projektledning
Det här är vi Välkommen till Telge Bostäder, en del av Telgekoncernen. Vi förenar smarta affärer med samhällsnytta och utvecklar socialt hållbara bostadsområden för framtiden. Hos oss får du ett spännande och utvecklande arbete i ett bolag med uppstickarkultur, samtidigt som du får tryggheten av en stor koncern. Din arbetsdag kommer att präglas av att utveckla och förbättra för våra nuvarande och framtida hyresgäster. Du kommer få ett stort mått av frihet under ansvar, bra förmåner och friskvårdsbidrag. Du kommer även få stöttning och uppbackning i din karriär, i ett bolag med högt i tak så att idéer och människor har plats att växa. Telge Bostäder är ett HBTQ-certifierat bolag och i hela koncernen arbetar vi aktivt med inkludering och mångfald.
Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig. Vi arbetar löpande med den här rekryteringen, skicka därför din ansökan så snart som möjligt och allra senast 8 november 2021. Varmt välkommen att bli en av oss!
Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Cecilia Kumlin, avdelningschef Affärsutveckling cecilia.kumlin@telge.se . Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Marina Brunsärn, HR-strateg, 08-550 231 20. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren SACO, du når båda på 08 550 220 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Veijo Stenbäck
550 298 07
Jari Koskinen
08-550 298 03
Charlotte Dannefalk
Marie Reinius
Sven Strand
Maria Stenbäck
Lisbeth Näsdal
Ida Södersten
Petra Härnwall
Lars Gustafsson