OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2021-08-06.
Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande och gränsöverskridande verksamhet i Sveriges huvudstad. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten är Stockholms universitet en av Europas ledande institutioner för högre utbildning och forskning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Vid universitetet är mer än 23 000 helårsstudenter, 1 400 doktorander och 5 700 medarbetare verksamma inom vid ca 60 institutioner och 12 centrala förvaltningsavdelningar varav Fastighetsavdelningen är en.
Fastighetsavdelningens ledord är långsiktighet, tydlighet, kompetens och engagemang och på avdelningen arbetar ca 70 medarbetare. Fastighetsavdelningen ansvarar för den strategiska planeringen av universitetets 300 000 kvm lokalyta och över 600 bostäder samt ansvarar även för att tillhandahålla servicefunktioner för att stödja universitetets kärnverksamhet.
Varje år tenterar ca 85 000 anmälda studenter från olika institutioner. Tentamensservice kommer att vara bemannad av två tentamenshandläggare, två tentamensadministratörer och två tentamensvärdar med specialistkompetens samt en pool med ca 100 tentamensvärdar.
Vi söker nu två tentamensadministratörer till Fastighetsavdelningens Tentamensservice.
Arbetsuppgifter
I rollen som tentamensadministratör består arbetsuppgifterna i första hand av att administrera dokument, anslag och övrig materiel avsedda för tentamen före och efter tentamenstillfället. Vidare förekommer planering och beställning samt schemaläggning av tentamen och bemanning av tentamensvärdar. Du kommer att arbeta i olika administrativa IT-system. Vidare förväntas du även vara delaktig i den övriga verksamheten vid Tentamensservice. Arbete utanför ordinarie arbetstid förekommer.
Kvalifikationer
Erfarenhet av tentamensadministrativt arbete vid högskola/universitet samt erfarenhet av arbete i TimeEdit eller motsvarande system och LADOK är ett krav. God förmåga att kunna uttrycka sig muntligt och skriftligt både på svenska och engelska. Du ska ha god erfarenhet av administrativa system och du behärskar Office-paketet obehindrat.
Vidare behöver du ha hög ansvarskänsla samt mycket god datorvana för att lyckas i arbetet, självklart även ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Vi värderar mycket god förmåga att prioritera och att kunna planera det egna arbetet samt att arbeta både självständigt och i grupp. Arbetet vid Tentamensservice är mycket dynamiskt vilket kräver att du är stresstålig, flexibel och mycket noggrann.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av Petra Rising, sektionschef för Sektionen för service, petra.rising@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.