OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tenzo grundades 1934 och är ett privatägt företag inom möbelbranschen med huvudkontor i Smålandsstenar. Våra kunder finns på en bred internationell marknad, bl.a. flera stora butikskedjor runt om i Europa. Vi arbetar "från ax till limpa" med egen produktutveckling, produktion samt marknad och försäljningsorganisation. Tenzo ingår i den privatägda koncernen Gunnar Johansson Gruppen. Läs mer på www.tenzo.se
Vill du jobba i en internationell kundtjänstorganisation inom möbel- och inredningsbranschen så kan detta vara ett jobb för dig! Vår kundtjänst i Smålandsstenar arbetar med kunder i olika delar av världen och har ett tätt samarbete med våra kontor i Tyskland, Holland och Frankrike.
Orderregistrering, fakturering, leveransplanering och reklamationshantering kommer vara den största delen av ditt arbete.
Att vara vår kundsupport och sköta visst innesäljarbete främst mot den nordiska marknaden kommer vara ditt huvudfokus. Men även att stötta våra nordiska säljare och kunder med säljmaterial samt vara delaktig i planering och uppföljning av kundkampanjer ingår.
Som kundtjänstmedarbetare hos oss ser vi att du är en serviceminded person som drivs av kontakten med kunder och att ge den bästa möjliga service.
Du är en noggrann och positiv lagspelare som trivs att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor.
Du trivs att arbeta i ett högt tempo där du alltid har kunden i fokus och är prestigelös i kontakten och arbetet tillsammans med dina kollegor.
Erfarenhetsmässigt ser vi att du tidigare har arbetat inom kundtjänst och även administration.
Du talar och skriver svenska och engelska flytande och det är meriterande om du hanterar franska.
Vidare har du goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med såväl Office-paketet som affärssystem och gärna även PIM-system.