OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kundstödsoperatör till Rakel Kundstöd till vår driftenhet.
Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskaps (MSB) nationella kommunikationssystem för samverkan och ledning har byggts ut i hela Sverige för att stärka samhällets krishanteringsförmåga och underlätta den dagliga kommunikationen hos organisationer som arbetar med ordning, säkerhet eller hälsa. RAKEL-nätet täcker 99,84 procent av Sveriges befolkning och 95 procent av landets yta, undantaget fjällvärlden och används idag av cirka 500 organisationer. Kundstöd ansvarar i samverkan med MSB för teknisk och administrativ kundtjänst för Rakelnätets användare.
Rollen
Tillsammans med din grupp arbetar du proaktivt med kundstöd och kundservice för Rakels användare. Du utför såväl administrativa arbetsuppgifter bestående i att ta emot beställningar rörande Rakel-abonnemang och deras struktur i Tetra-nätet som felsökningsarbete omfattande felanalys och åtgärd inom ramen för rollen. Du bidrar med rutiner, instruktioner och dokumentation till KEDB och ser tillsammans med övriga medarbetare på Kundstöd till att denna information hålls aktuell.
Rollen som operatör Rakel Kundstöd är bred och ställer stora krav på initiativförmåga, ansvarstagande och noggrannhet. Då vår absoluta målsättning är att leverera branschens bästa kundservice har rollen mycket högt ställda krav på din kommunikativa förmåga. Då inget fall är det andra likt ser vi att du har väl utvecklad förmåga att situationsanpassa ditt arbetssätt.
Du välkomnas till en öppen och flexibel grupp med bra samarbete och en härlig gemenskap. Vi är idag fyra medarbetare i gruppen och ser fram emot en ny kollega. Placering för tjänsten är på vårt kontor i Lindhagen, Stockholm. Arbetstiden är schemalagd måndag till fredag 08:00-17:00.
Vi söker dig som
har utbildning inom IT/telekommunikation eller på annat sätt uppnådd kompetens inom detta område.
har god erfarenhet av kundbemötande från exempelvis teknisk kundsupport
har några års erfarenhet från liknande jobb med inriktning telekommunikation, mobila nät eller datanät
Det är meriterande om du har
Högskoleutbildning inom telekommunikation
Utbildning inom kundbemötande/kunddialog
Kunskaper i TETRA
Övriga krav
För anställning krävs att godkänd drog- och alkoholtest genomförs och att godkänd bakgrundskontroll liksom godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs, då tjänsten är i säkerhetsklass. Med anledning av detta krävs även svenskt alternativt nordiskt medborgarskap. Flytande svenska i såväl tal som skrift är ett krav.
Vi erbjuder
Hos Teracom Samhällsnät får du vara med och göra skillnad varje dag. Det är vårt gemensamma ansvar att de samhällsviktiga tjänster vi levererar, med höga krav på både tillgänglighet, säkerhet och kvalitet, fungerar dygnet runt, året runt - oavsett. Vi erbjuder ett positivt arbetsklimat med högt engagemang och ansvarstagande och kompetenta kollegor. Hos oss får du vara med och påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling. På Teracom Samhällsnät strävar vi efter att skapa en kultur som inspirerar till lärande och utveckling där medarbetarna känner engagemang och trivs på jobbet, samtidigt som vi värnar om balans mellan arbete och fritid.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev senast den 12 september. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Sandra Vång på sandra.vang@teracom.se.
Välkommen med din ansökan!
Om Teracom
Ett land ska leva överallt, oavsett – i glesbygd och storstad, vid kriser och omvälvande händelser. Det är just därför Teracom Samhällsnät finns. Vi levererar robusta och säkra kommunikationstjänster som omfattar ansvar för marknätet för tv och radio, VMA (Viktigt Meddelande till Allmänheten) och Rakel (det svenska blåljusnätet). Vi rullar också ut ett 5G-förberett mobilnät och har förvärvat spektrum för att kunna tillhandahålla kommunikationstjänster som motsvarar de samhällsviktiga aktörernas kravbild. Vi är ett statligt bolag med kunder i både privata och offentliga sektorn. Vårt uppdrag är viktigt för att samhället ska vara hållbart och tryggt. I Sverige är vi ca 500 medarbetare som finns på ca 50 orter i landet.