OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230526
Arbetsuppgifter
Tillsammans med kollega handleder du deltagarna i vårt kök. Du utgår från ett återhämtningsinriktat arbetssätt och ger deltagarna förutsättningar att utföra sina arbetsuppgifter. Uppdraget innebär att anpassa aktiviteterna till varje deltagares behov och förutsättningar. Arbetsuppgifterna för deltagarna i köket består främst av att göra en enklare frukost på morgonen, vara med att förbereda och tillaga dagens lunch samt efterarbete som diskning och städning. Du har en handledande roll till deltagarna gällande planering, genomförande och i att vidareutveckla köket.
Det finns åtta olika verkstäder på Handkraft och vid personals frånvaro kan du behövas i annan verkstad. Våra verkstäder är Snickeriet, Kreativiteten, Textil, Kök, Tema, Ängshög, Enskilda platser och Media. Deltagarnas intresse och önskemål avgör vilken verkstad de arbetar i.
Kvalifikationer
120 hp alternativt 415 YH-poäng inom det beteendevetenskapliga området, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 6 månaders erfarenhet eller utbildning av kvalificerat köksarbete. Erfarenhet av att arbeta med människor med psykisk ohälsa är ett krav. Erfarenhet av återhämtningsinriktat arbetssätt är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då arbetet innefattar möten med många olika deltagare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv.
Vi förutsätter att du behärskar svenska i tal och skrift och kan använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel. B-körkort krävs.
Om arbetsplatsen
Handkraft erbjuder arbetsinriktad sysselsättning till personer med psykisk funktionsnedsättning. Syftet är att utifrån ett återhämtningsinriktat arbetssätt främja delaktighet i samhället. Verksamhetsutveckling sker utifrån samskapande och deltagarinflytande är centralt. I personalgruppen samsas bred kompetens om rehabilitering och hantverkskunnande.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde:Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98