Terminaladministratör och fartygsagent till etablerat logistikföretag

Terminaladministratör och fartygsagent till etablerat logistikföretag

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att planera och effektivisera samt har ett intresse för containertransporter på väg och sjö? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om Företaget

Företaget är en ledande transportaktör och erbjuder container och fartygstransporter, specificerade på frys och kyltransport. Företaget har sitt säte i Norden där bolaget startade 1914. Idag verkar företaget med flera kontor runt om i världen och i Sverige är de närmare 30 anställda.

Om tjänsten

I rollen som terminaladministratör / fartygsagent så kommer du att ha en central roll med tät kommunikation mellan olika avdelningar lokalt och internationellt.

Du har översikt av gods som rör sig till och från terminalen och planerar transporter och lastning av containers på ett effektivt sätt. Det är många olika typer av godsslag som passerar terminalen.

I arbetet ingår viss tullhantering av ankommande gods till terminalen samt vid fartygsklarering.

Arbetet omfattar vissa veckor schemaläggning utanför ordinarie kontorstider.

Det är ofta högt tempo och arbetet innefattar mycket kontakt med kunder, leverantörer, myndigheter och kollegor runtom i världen. Mycket av kommunikationen sker per mejl, telefon och MS Teams.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Planering av containertransporter på väg

- Skapande av lastlistor och manifest till fartygsanlöp

- Fakturering av terminaltjänster

- Tullagerhantering

- Depåkontroll av tomcontainers

Om dig

För att passa in i rollen ser vi att du är noggrann och kan hålla i gång flera processer samtidigt.

Du drivs av att möta satta mål och deadlines. Ditt sätt att kommunicera är effektivt och lösningsorienterat. Du kommer att få möjlighet att växa in i rollen och vi ser gärna att du tar egna initiativ och är van vid att utveckla och förbättra processer.

Du trivs att arbeta självständigt och i team, kanske har du också vana av att leda projekt.

Grundläggande behörighet:

- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

- Mycket god datorvana och kunskap i MS Office, framför allt Excel

- B-körkort

Meriterande:

- Kunskap om farligt gods (ADR/IMO)

- Erfarenhet av sjötransporter

- Erfarenhet av skeppsklarering

- Erfarenhet av att arbeta med tulldeklarationer

- Erfarenhet av containertransporter/containerhantering

Om Processen
Tjänsten är på heltid med stationering på terminalkontoret i Helsingborg.
Anställningens första 6 månader kommer att vara genom LiNCK.

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Ida Jönsson på 0701-46 46 40 eller ida.jonsson@linck.se

Sista ansökningsdag är 2024-03-03

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LiNCK
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 29 februari 2024

Liknande jobb


Reklamationsansvarig

10 september 2024