OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme och ger konsumenter världens bästa leveransupplevelse. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och växer för varje vecka. Vi söker därför en ny fantastisk och driven medarbetare till vårt drivna Operations-team som vill vara med på en global tillväxtresa.
Jobb-beskrivning
Detta är en bred och utmanande roll för den som vill växa och komma in i ett snabbväxande startup. I rollen som Terminalansvarig kommer du att ansvara för alla Airmees sorteringsterminaler och lastningshubbar i Sverige, varav flera sker i samarbete med olika logistikpartners. Du kommer ha en central roll i Operations-teamet som ansvarar för att varje leverans sker i tid och så kostnads- och tidseffektivt som möjligt.
Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat bestå av att:
- Driva verksamheten i terminalerna (sortering, in- och utlastning, arbetsmiljö, etc.) genom att utveckla, implementera och mäta standardiserade processer för att kontinuerligt effektivisera arbetet
- Leda, coacha och utveckla ett team, både heltid- och deltidsanställda, samt se till att terminalerna alltid är rätt bemannade
- Se till att terminalerna är i gott skick och följer regler och förordningar
- Avtalsansvar mot tredje part leverantörer
- Identifiera nya terminaler och hubbar, förhandla hyresavtal, etc.
En del av arbetsuppgifterna kommer även inkludera:
- Upphandling av åkerier och genomföra revisioner
- Kommunicera med säljteamet ang. olika uppsättningar för e-handlare, problem, identifiering av saknade varor, etc.
- Kommunicera med tech teamet ang. feedback på buggar och önskemål om features i appar och systemet
Du bör ha följande kompetenser och erfarenheter:
- Tidigare jobbat i tillväxtbolag och/eller väldigt snabbt fått större ansvarsområden i tidigare anställningar
- Har förmåga att hålla många bollar i luften och arbeta i ett väldigt snabbt tempo
- Jobbar på ett datadrivet sätt efter mätbara metrics och processer
- Mycket god förmåga i Excel och van att jobba med digitala verktyg och mjukvaror
- Kan kommunicera på ett professionellt sätt i tal och skrift
- 5-10 års erfarenhet inom logistik eller fastighet
- Ledarskapserfarenheter med integritet och inte konflikträdd
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
Det här är en roll för dig som vill vara med ï Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stort ansvar att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.
Kontaktpersoner på detta företaget
Adrian Prelipcean
Julian Lee
+460706508477