OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Till vår terminal i Kristianstad söker vi en serviceinriktad, kvalitetsmedveten och ansvarsfull medarbetare.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bla truckkörning, registrering med handdator och sortering av gods och paket.
Vissa administrativa arbetsuppgifter som avvikelserapportering, skadehantering och registreringar i våra system ingår i tjänsten.
Förutom arbetskamraterna på DB Schenker kommer du att ha ett nära samarbete med våra samarbetsåkerier, chaufförer och
i vissa fall våra kunder.
Truckkort är ett krav.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete.
Körkort och datorvana är meriterande.
Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, kan arbeta under viss tidspress, gillar att jobba i grupp,
och flexibilitet.
Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet.
Vi vet att dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som tidigare erfarenheter.
Information och ansökan
Tjänsten är på 100% med arbetstider; måndag - fredag 11:00 - 20.00.
Tillträde till tjänsten beräknas till 1/9-2021
Din ansökan med CV samt personligt brev skickar du senast 20/8-2021.
Intervjuer och urval kan ske löpande, så skicka in din ansökan snarast.
För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Henrik Jönsson på henrik.a.jonsson@dbschenker.com.
Välkommen med din ansökan!