Terminalchef i Göteborg

Terminalchef i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som terminalchef kommer du att ha det övergripande ansvaret för avdelningens mål kopplat till företagets övergripande mål.  Rollen innebär att du kommer att leda både den dagliga och planerande verksamheten i terminalen samt att kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. 
 
Rollen inkluderar ansvar för personalen och du förväntas ta ett stort ansvar för terminalen som helhet men även personalens trivsel.

Ansvarsområden
 
Daglig produktionsplanering och prioriteringar som säkerställer en effektiv process.
Kvalitetssäkra leveranser till kund.
Planera och beskriva logistikplanering på årsbasis.
Organisation av transport och leveranser.
Arbetsleda och coacha medarbetare.
Arbetsmiljöansvar.
Analysera produktiviteten och effektiviteten avseende kvalitet, kvantitet och säkerhet. Ständigt arbeta med och föreslå förbättringsåtgärder.
Åtgärda fel och ojämnheter i produktionen/flödet.
Inköp.
Lång och kortsiktig bemanningsplanering.
Uppföljning av sjukfrånvarorehabiliteringsinsatser och proaktivt hälsoarbete.
Strukturerad och återkommande rapportering till Lagerchef/Platschef.
Kontrollera och godkänna kund- och leverantörsfakturor.
Samverka med andra avdelningar inom Agility
Uppföljning av nyckeltal (KPI).
Medverka i interna projekt.




Kvalifikationer
Det krävs att du tidigare har arbetat som terminalchef eller i en liknande befattning. Du är en lagspelare som är tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd för verksamhetens inspel och medarbetarnas förankring i det dagliga arbetet.  Rollen möjliggör varierade arbetsuppgifter vilket även innebär att du som person gärna är flexibel, proaktiv och engagerad. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansökan
 2021-07-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Janin Perez Rabanal – Janin.perez.rabanal@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 5 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


UPS Järfälla söker på AM Sort Team Leader!

UPS Järfälla söker på AM Sort Team Leader!

2 januari 2025

23 december 2024