OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och målmedveten ledare? Har du en förmåga att konkretisera problem för att göra dem begripliga och hanterbara? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en terminalchef till vår filial i Jönköping.
Jobbet
I rollen som terminalchef är du en viktig del i logistikflödet. Du ansvarar för den löpande driften och ska leda personalen på terminalen till att optimera verksamheten utifrån kostnadseffektivisering och kvalité.
Rollen kräver att du har förmågan att leda genom andra vilket gör det viktigt att du har tidigare erfarenhet av ledande roller och personalansvar samt vet hur man driver relevant kommunikation mot den övriga verksamheten, kunder och samarbetspartners.
Det blir ditt ansvar att säkerställa att det finns kompetent personal som driver verksamheten framåt. Du behöver därför vara ambitiös och lösningsorienterad samt drivas av att arbeta mot uppsatta mål. Då du agerar kulturbärare för vårt uppdrag och värdegrund ska du skapa en god arbetsmiljö och stärka samarbetet mellan kollegor.
I jobbet ingår dessutom att:
leda den dagliga driften på ett resurseffektivt och säkert sätt så att uppsatta mål och KPI:er uppnås samt utvecklas.
ansvara för personal vilket innefattar schemaläggning, bemanning, shift lead-möten, skiftmöten och medarbetarsamtal.
säkerställa att interna rutiner och policyer följs.
Utveckla arbetsmiljö och säkerhet på terminalen.
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat i någon liknande tjänst. Viktigast är att du har erfarenhet av personalansvar och vet hur man coachar och utvecklar personal.
För att lyckas i rollen tror vi att du är handlingskraftig och ser lösningar framför hinder i ditt arbete. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du ber om hjälp när det behövs, samtidigt som du har förmågan att vara självstartande och ta egna beslut för att komma vidare i arbetet.
Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du är av stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska. Rollen som terminalchef innebär ett brett ansvarsområde och en omväxlande vardag i högt tempo.
Då verksamheten pågår dygnet rund är det fördelaktigt om du ibland kan komma in på obekväma arbetstider, normalarbetstid är 07:30 till 16:30.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten.
Vi erbjuder alla nya anställda en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande produktutbildning, stöd från kollegor och ledare samt möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden. Den här rollen är också en unik möjlighet till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal och lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Om du har fler frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Petter Eriksson, HR Manager Sweden, på petter.eriksson@dachser.com. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 28 februari 2021.
DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584