OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Terminalchef till Frigoscandia Jordbro
Är du en erfaren ledare med passion för transport och spedition? Har du erfarenhet av livsmedelslogistik? Då kanske du är den vi söker!
Om verksamheten
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Med gedigen kunskap inom livsmedelshantering har vi sedan 1948 levererat färska, kylda och frysta livsmedel. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 till +18 grader beroende på vilka behov och krav som ställs.
Frigoscandias medarbetare strävar dagligen efter att erbjuda våra kunder smarta logistiklösningar som är enkla att hantera och går i takt med den teknikutveckling som möjliggörs i vår bransch. Vi strävar efter att ständigt förbättras och hitta attraktiva erbjudanden till både livsmedelsbranschen och deras slutkund, konsumenten. Förutom lager och distribution i Norden och Europa erbjuder vi andra typer av tjänster, däribland infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.
Om tjänsten
I rollen som terminalchef kommer du ha driftansvar över terminalen i Stockholm, Jordbro. Vara delaktig vid ISO certifieringar, myndighetsbesiktningar, internrevisioner. Arbeta aktivt med att förbättra och upprätthålla arbetsmiljön på terminalen. Säkerställa att terminaldriften inom det egna ansvarsområdet löper enligt gällande affärsplan och budget. Löpande följa upp och dokumentera avvikelser (kostnad, kvalitet, effektivitet, kundnöjdhet).
Dina arbetsuppgifter
Som terminalchef har du en nyckelroll i att både kort och- långsiktigt leda terminalen som helhet. Rollen inkluderar ansvar för personal på terminalen samt nära samarbete med resterande partnerterminaler och åkerier inom Norden. Du förväntas ta ett stort ansvar för helheten. Rollen innefattar både daglig, veckovis och mer långsiktig planering och uppföljning av KPI:er och kostnader för regionen som helhet. Du kommer att vara drivande i att tillsammans med lokalt team och övrig organisation. Ytterligare kommer du arbeta med säkerhet, kvalitetsarbete, följa upp och utvärdera bland annat nästan olyckor samt vidareutveckla terminalens och regionens flöden och processer.
Vem är du?
För att lyckas i rollen måste du ha kunskap och förståelse för transport, spedition och livsmedelslogistik. Vi söker en kundorienterad företagare. Du är analytisk, noggrann och strukturerad samtidigt som du kan prioritera och fatta snabba beslut när det behövs. Du är van vid förhandlingar och har kunskap om hur en försäljningsprocess är. Vi söker en lagspelare med naturliga ledaregenskaper som även kan kavla upp ärmarna och arbeta operativt när företaget kräver det. Du är nyfiken och har energi och passion för både människor och verksamheten. Du har kunskap om budgetering och god förståelse för kostnadskalkyler. Det är meriterande om du har en utbildning inom försäljning, ekonomi eller logistik. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande och har B-körkort. Meriterande om du talar finska.
Ansökan
Tillträde senast 11 mars, vi intervjuar därför löpande. Välkommen med din ansökan om du vill vara med på Frigoscandias spännande resa framåt.
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Heltid
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta:
Richard Modin - Regionansvarig Terminal Nord
richard.modin@frigoscandia.com
eller
Torbjörn Hagberg - Produktionschef
torbjorn.hagberg@frigoscandia.com