Territory Account Manager

Arbetsbeskrivning

Avaya söker en säljare mot små-och medelstora företag som ska verka inom Sverige

Rollen som Territory Account manager hos Avaya Sverige innebär att du kommer att bearbeta den svenska marknaden tillsammans med våra partners inom området företagskommunikation inom SME-segmentet, företrädelsevis bolag med 500-2500 anställda. Produkterna och lösningarna som du i första hand ska sälja är IP-Office (inklusive Contact Center), Avayas kommunikationslösning för små och medelstora företag, samt Nätverk, nästa generations LAN/WLAN.

Tjänsten innebär att du ska bearbeta nya kunder och skapa nya affärsmöjligheter hos ett segment som växer mycket starkt hos Avaya. Du arbetar mycket tätt tillsammans med våra partners och hjälper dem växa sin affär genom gemensam kontoplanering samtidigt som ni tillsammans besöker slutkunder . Som Territory Account Manager är du väl insatt i Avayas tjänster och har förståelse för vilket värde tjänsterna kan skapa för kundens företag och affär.

För att vara framgångsrik hos oss på Avaya krävs att du är en uthållig och hårt arbetande affärsman/kvinna. Som person är du tävlingsinriktad och brinner för att göra affärer. Du är analytisk och drivande samt har en förmåga att knyta kontakt och skapa relationer hos kunderna. Du är lyhörd och konsultativ för att kunna förklara värdet för våra kunder.  

VI SÖKER DIG SOM:


Har dokumenterad erfarenhet av solution selling B2B i minst 3 år
Har erfarenhet från IT eller Telecomsektorn
Tidigare har arbetat med hård- eller mjukvara
Motiveras av tuffa utmaningar och att prestera resultat
Talar och skriver obehindrad engelska då detta är koncernspråk
Triggas av att öppna dörrar och har en envishet


MERITERANDE:


Om du kommer från branschen och har jobbat med liknande lösningar tidigare
Om du har erfarenhet av systemintegration exempelvis Unified Communication, Video, Call Center och Nätverk
Erfarenhet av att sälja Unified Communication


VI ERBJUDER:


En självständig roll där du arbetar med frihet under ansvar
Ett bolag som firar framgångar
Ett bolag som satsar och vill växa med sina medarbetare
En bra fast lön med chans till hög provision – det är du som bestämmer genom din egen ansträngning
En varierad roll vilket gör att din ena dag inte blir den andra lik


I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Petra Bruna. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Petra på tel: 076-525 90 38 eller via mail: petra.bruna@salesonly.se. Urval kommer att ske löpande och därför ser vi fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker via ”ansök här” knappen nedan, som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se .

Avaya är världens största leverantör av telefonilösningar till företag. De är en helhetsleverantör inom områdena Unified Communication, Network och Contact Center. Avaya är ett bolag där innovation står högt i kurs och ny teknologi ständigt utvecklas. Avaya gör det möjligt för sina kunder att problemfritt kommunicera med varandra oavsett vart i världen man befinner sig.Besök gärna www.avaya.com för ytterligare information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Key Account Manager till Nordiske medier

Key Account Manager till Nordiske medier

20 december 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

20 december 2024

Key account manager

26 december 2024