OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också världens mesta sålda motorsågsmärke sedan 1971. STIHL är en globalt ledande koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland samt återförsäljare på Island.
Vi söker en Territory Manager till regionen Närke, Värmland, Västmanland, Stockholm och Östergötlands län.
Rollen som Territory Manager hos oss spelar en viktig roll i företagets fortsatta tillväxt i Norden. Företaget är genuint och som anställd hos oss blir du en del av vårt tredje generations familjeägda bolag.
OM JOBBET
Du kommer att arbeta med ett av marknadens mest spännande varumärke och välrenommerade produkter inom bl.a. motorsågar, röj sågar och gräsklippare. Huvuduppgiften är att utveckla försäljningen och skapa affärsrelationer med våra kunder som är servande fackhandlare.
Tillsammans med våra återförsäljare skapar ni affärsmöjligheter genom att utveckla köpupplevelsen och erbjuda bra eftermarknadsservice, där våra gemensamma slutkunder möter varumärket STIHL. Du säkerställer en bred representation av vårt sortiment i butikerna, inspirerar till reklamlösningar och stödjer dina återförsäljares engagemang, omsorg och kunskap om produkterna.
NÅGRA TYPISKA ARBETSUPPGIFTER
- Utforska potentialen och bygga lojalitet till varumärket med återförsäljarna.
- Besöka distriktets återförsäljare, både aktiva och potentiella.
- Utifrån vår strategi utvecklar du samarbete genom olika initiativ och aktiviteter.
- Vara en närvarande partner för våra återförsäljare och diskutera hur man bäst utvecklar verksamheten och handeln.
- Skapa en bra upplevelse i butik genom vårt butikskoncept.
- Delta i mässor och andra aktiviteter.
- Produktutbildning, demonstration och säljutbildning med återförsäljare.
- Ta fram försäljningsplaner.
- Försäljningsadministration såsom registrering av aktiviteter hos kunderna i vårt CRM-system.
DIN BAKGRUND
Du har erfarenhet inom B2B försäljning och det är bra om du är praktiskt lagd och/eller är teknisk. På STIHL använder vi engelska för att tala med varandra, därför vill vi att du behärskar det i både tal och skrift. Inom vår nordiska organisation är det meriterande om du kan danska, norska eller finska och för ditt dagliga arbete behöver du behärska svenska i tal och skrift. Som resande säljare behöver du ha körkort och det är meriterande om du har BE-kort.
Du har en genuin affärsförståelse och tycker om att göra affärer. Du kan arbeta självständigt med ordning och reda som ledstjärna.
Vi tror att du är duktigt på att samarbeta och även att planera dina dagar som är en bra förutsättning för att göra ett bra jobb. Mötet med människor gör du genom engagemang och en positiv attityd. Du tycker om att hitta den bästa lösningen för kunden och motiveras av att förstå och möta kundens behov.
Urval och intervjuer kommer göras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan utan sök så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! OBS! På grund av semester finns ingen på plats att kontakta förrän i v 32.