TES Planerare samt TES systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



I Socialförvaltningens nya organisation så centraliserar vi TES planeringen och söker två till medarbetare som vill ingå i vårt team av kollegor i den nya avdelningen för Kvalitet- och Administrativt stöd. Ni kommer ingå i vårt administrativa team med TES planerare och samordnare som arbetar i östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorg, LSS och legitimerad personal.  

Avdelningen består även av Kvalitetsteamet där systemförvaltare Treserva, MAS, MAR, SAS och projektkoordinator ingår. 

Arbetsuppgifter
TES-planerare har ett övergripande ansvar för att fortlöpande planera och optimera arbetspass för hemtjänstpersonal utifrån biståndsbeslut i verksamhetssystemet TES. 

Vilket innebär att planeringen ska utgå från att:

.De beviljade insatserna planeras så långt som möjligt utifrån brukarens önskemål
.Säkerhetsställa arbetsmiljön för medarbetare
.Verksamhetens ekonomiska budgetförutsättningar
Ni arbetar nära ansvarig enhetschef om behov av åtgärder, uppföljningar och redovisningar av planerade besökstider. Ni ansvarar även för förutsättningar och ansvarar för att besöksplan för respektive brukare upprättas i samband med uppdrag från biståndshandläggare. Ett nära samarbete med samordnare är en förutsättning för att kunna lyckas få en god planering. 
Ni tar även fram statistik i TES på uppdrag från enhetschef samt är ett stöd till vårdpersonal kopplat till systemkunskap.
Kontrollerar varje månad inrapporterad utförd tid inför debiteringen. 

 

Systemförvaltaren har en kombinationstjänst där den både förvaltar systemet med dess ansvar och är TES planerare ca 50/50.

Systemförvaltaren ansvara även för:  

.Kvalitetssäkra systemet och dess användning.
.Säkerställa att systemet över tid är anpassat efter behov och regelverk.
.Arbeta nära systemförvaltare för Treserva och ersätta denne samt hantera vissa ärenden. 
I din roll är det viktigt att rutiner efterlevs och du ser till att vi följer gällande lagstiftning och avtal.

Du har kontakt med supporten, felanmälan och driva frågorna gällande systemet mot leverantören
Planera och organisera utbildningsinsatser för superanvändare och personal.
Ansvara för behörigheter i systemet och löpande se till så aktuella uppdateringar genomförs samt tar fram underlag till gallring och loggkontroller

 

Kvalifikationer
TES står för trygghet, enkelhet och säkerhet och det är din roll att fullfölja det uppdraget. 

Tjänsten kräver att du ser betydelsen av detaljer och samtidigt ser situationer i ett större perspektiv och med lösningar i fokus.                                                                                                                                                                       Arbetet innefattar högt informationsflöde och förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt förmåga att prioritera och omdisponera arbetsuppgifter.
Du trivs mycket bra med att arbeta efter uppsatta mål, riktlinjer och rutiner. Du arbetar efter struktur, arbetsgång och processflöden för TES systemet och dess utveckling.
Du har grundläggande kunskap om socialtjänstlagen och förståelse för biståndsbeslut i relation till verkställighet av beslut.

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.   
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Vi söker två personer som  är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och  under tidvis högt tempo. Ni behöver vara stresståliga och hålla en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten. 

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med chefer, kollegor som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, 0680-17752, helena.bredesen@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2021
  • Ansök senast: 12 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


12 november 2024