OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Test- och Supportmedarbetare
Nilex AB i Helsingborg utvecklar och marknadsför det PinkVerify certifierade Servicedesk Nilex Service Plattform (NSP) med f.n. 18 anställda. I Sverige säljer direkt och genom partner. Vi är också verksamma i Danmark, Norge, Tyskland och Schweiz via partner. .
I vår grupp för test- och support arbetar ett väl inarbetat team med testning av nya programversioner och med att hjälpa våra kunder inom olika delar av systemet. Tjänsten förutsätter att man är noggrann också när det gäller små detaljer och att det känns naturligt med kundkontakter.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Testning av nya programversioner
- Vara delaktig i projekt
- Kundsupport via telefon och internet
- Utredning och lösning av kundärenden
Din bakgrund:
- Relevant eftergymnasial eller annan utbildning
- Kunna uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
- Tidigare erfarenhet från testning av programvaror och teknisk support
- Vana att arbeta i klient/servermiljö
- Vi är ett relativt litet team som lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågan till såväl att ta egna initiativ som att samarbeta i grupp.
- Bekväm i att arbeta i ett agilt arbetssätt med verktyg som Azure DevOps
- Tidigare erfarenhet av produktutveckling och en förståelse av en produkts livscykel.
- Vana att jobba inom ett kvalitetssystem och ha förståelse av varför det är viktigt för att säkerställa plattformens framtida kvalitet.
- Erfarenhet med automatik test är plus
Skicka din ansökan och CV till ka.nilsson@nilex.se
senast 210930.. Ange ”Testare- och Supportmedarbetare” i brevets ämnesrad.
Eventuella frågor besvaras gärna via e-post till adress Annette.falk@nilex.se eller tfn. 042-18 00 50.