Testannons webb 4 -EXTERN

Testannons webb 4 -EXTERN

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.




Om verksamheten
Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen har en betydande roll i arbetet att skapa balans i ekonomin.

Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning och inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen. Vi söker nu en avtalscontroller till upphandlings- och avtalsenheten som vill vara med och driva enheten framåt tillsammans med oss. Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Enheten består av drygt 20 personer.

 

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som avtalscontroller är placerad inom funktionsområdet inköpsanalys (IA) som främst arbetar med analyser och styrning av inköpsbeteenden, implementering och uppföljning av avtal, utveckling av regionens inköpsprocess och strategiska arbetssätt. Du ska företräda regionen inom ditt ansvarsområde, både internt och externt.
arbetet som inköpscontroller ingår bland annat att:


- Avtalsuppföljningar, att förvalta avtal och hantera avvikelser
- Implementering av avtal
- Leverantörsdialoger/förhandlingar
- Utföra inköpsrelaterade analyser av befintliga avtal och inför nya upphandlingar
- Medverka och utveckla pågående kategoristyrningsarbete.
- Hantera och analysera statistikera och analysera statistik

 

Planerings- och ekonomiavdelningen genomgår en förändringsresa med målet att skapa en effektiv ekonomiorganisation samt stärka ekonomistyrningen inom regionen. Ett utvecklingsarbete pågår också för att samordna och modernisera ekonomiorganisationen under ledning av Region Värmlands ekonomidirektör.

 

Kvalifikationer
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.

Du bör ha erfarenhet av att självständigt analysera och rapportera fakta samt erfarenhet av att arbeta i olika system och har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete, inköpsrelaterade analyser, förhandlingsvana samt offentlig upphandling. Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.


Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning


Här berättar några av våra medarbetare om sitt yrke och sina arbetsplatser https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/vara-medarbetare/


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Revisionskontoret
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Liknande jobb


22 november 2024

Senior Associates till Rödl & Partner

Senior Associates till Rödl & Partner

22 november 2024

Auktoriserad Revisor

Auktoriserad Revisor

22 november 2024