OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en pedagogisk testare?Testare / kundsupport till ComAround ComAround Scandinavia är ett företag som utvecklar och säljer tjänster inom området kundsupport via självbetjäning.Nyttan med de tjänster som ComAround levererar är att de ökar servicenivån till användare samtidigt som de sänker kundens kostnader.ComArounds ledande position inom området kundsupport via självbetjäning är ett resultat av 20 års erfarenhet av kompetensutveckling och användarstöd.Man sitter belägna i mycket fräscha lokaler på Kungsholmen i Stockholm.Arbetsbeskrivning: ComArounds tjänster är helt webbaserade och finns idag på 17 olika språk.Hemmaplanen är internet, kommunikationen och ComArounds tjänster utvecklas för webben.Nu söker vi dig som brinner för testarbete och supportfrågor.Din tjänst kommer att ha två fokusområden.Halva tiden kommer du att testa ComArounds mjukvara före och efter leverens till kund, för att säkerställa en hög kvalitet.Du kommer att skriva egna testprotokoll och arbeta självständigt med test och uppföljning.Till hjälp har du programmerare och en testledare som du arbetar nära.Den andra delen i tjänsten innebär att skriva och publicera supportfrågor.Det kommer även innebära viss kundkontakt i din tjänst med kunder som finns i Sverige och Norden.Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid/tillsvidare och arbete sker på kontorstider.Detta är en direktrekrytering till ComAround där du anställs direkt utav företaget.Tillträde är efter din tillgänglighet men gärna så fort som möjligt. Utvecklingsmöjligheter: ComAround är ett marknadsledande företag på frammarsch med en spännande resa framför sig vilket kommer att innebära nya spännande utmaningar för rätt person.Kompetenskrav: Vi vill att du har minst ett års erfarenhet inom relevant område.Kanske har du arbetat inom telefonsupport tidigare.Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund och ett stort intresse för IT-lösningar och teknik.Självklart har du en förståelse för hur system hänger ihop, och det är en merit om du har grundläggande kunskaper i databaser och HTML mm. Du skriver och talar både svenska och engelska obehindrat.En merit är om du hanterar något eller några av de andra nordiska språken. Personliga egenskaper: För att ComAround ska kunna möta kundernas önskemål krävs att du är en lösningsorienterad, utåtriktad och engagerad person.I jobbet finns utrymme för mycket egna initiativ.Du ska ha ett stort intresse för teknik och kundkontakt, samt en pedagogisk ådra eftersom en stor del i ditt arbete handlar om att skriva supportfrågor.Att du är drivande och självgående ser vi som en självklarhet.Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.