OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Testledare
Uppdragsbeskrivning
För vår kund Västra Götalandsregionen söker vi en Testledare - FVM.
Assignment:
För detta uppdrag krävs det att du har arbetat med test av mjukvara och har erfarenhet av funktionella acceptanstester, regressionstester och användbarhetstester. Uppdraget kräver även att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Du kommer att:
Följa FVM:s Teststrategi och Riktlinjer
Arbeta på uppdrag av huvudprojektledare och/eller IT-projektledare för projekt "Test"
Tillsammans med övriga testledare leda det funktionella testarbetet
Tillsammans med leverantören identifiera behovet av test i projekten, vad som ska testas samt hur de identifierade områden ska testas
Upprätta erforderliga dokument enligt FVM:s testprocess
Rapportera status och risker till projektledning
Samordna tester genom kontakt med testare, leverantör, tekniker, testmiljörådgivare samt testledare i övriga projekt i programmet
Sammanställa och rapportera fel, avvikelser och testresultat till projektledare/styrgrupp löpande under testperioden samt efter avslutade tester
Kunna stötta andra testledare och projekt i programmet
Placering
Projektet är huvudsakligen baserat på Flöjelbergsgatan i Mölndal, men arbetsmöten kan även förekomma på Gullbergsvass i Göteborg och via digitala verktyg.
Background:
Vill Du vara med och forma framtidens vård i Västra Götalandsregionen?
Program FVM söker nu testledare för funktionella tester
Program FVM (Framtidens vårdinformationsmiljö) är Västra Götalandsregionens viktigaste digitaliseringssatsning och en av VGR:s tre övergripande strategier för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Programmet ansvarar för att införa en ny, hållbar och modern informationsmiljö i hälso- och sjukvården som kan möta behov och krav från såväl invånare som verksamhet. I denna informationsmiljö ingår det upphandlade IT-stödet Millennium vilket levereras av Cerner AB.
Projekt Test FVM ingår i programmet och ansvarar för att planera och genomföra tekniska och funktionella acceptanstester.
Till detta projekt söker vi nu uthålliga och kommunikativa medarbetare som ska arbeta tillsammans med flera team i programmet och jobba i nära samarbete med leverantören.
Du har:
Minst 3 års erfarenhet av testarbete och testdesign.
Goda IT-kunskaper och vana av att arbeta i olika IT-miljöer och system.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga.
God organisatorisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Vana av att hålla ihop och ansvara för processer och att arbeta med samarbetsytor.
Erfarenhet av hälso- och sjukvård.
Det är meriterande om du har ISTQB certifiering och praktisk erfarenhet av ledande testverktyg.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.