OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en Testledare!
Jobbbeskrivning
FMTIS/Systemförvaltningsenhetens ansvar är att stödja kundens insats- och förbandsverksamhet och myndighetsuppgift genom att förvalta och utveckla kundens IT-system. SFE arbetar kontinuerligt för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med att vidmakthålla och utveckla funktionalitet i systemen i syfte att säkerställa nytta för verksamheten. Den verksamhet som ska stödjas är Testledning inom sektionen Processamordning inom SFE. Testledningen har bland annat ansvar för övergripande planering, förberedelse, deltagande, dagplanering, uppföljning, genomförande och rapportering inom testledningen av integrationstester.
En stor del av arbetsuppgifterna är att analysera och verifiera information i integrationer. Det sker idag med olika analysfunktioner för att verifiera att informationen motsvarar specifikationer och att historiska fel inte finns, dvs. en blandning av teknisk och delvis verksamhetsanalys. För regressionstest har en del verktyg tagits fram för skapande av filer som motsvarar andra/externa system, vilket kortar ner testtider och delvis automatiserar testförlopp/scenarier. Även genomförande av utbildning gällande testverktyg ingår.
Beskrivning av uppdraget:
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
Ansvar för övergripande planering, förberedelse, deltagande, dagplanering, uppföljning, genomförande och rapportering inom testledningen av integrationstester
Analys och verifiering av information i integrationer
Utbildning i testverktyget Opentext ALM, innehållande hantering av krav, acceptanskriterier, kravuppfyllnad, testfall, testscenarier
Exekvering av tester och uppföljning av genomförd testning samt avvikelsehantering
Framtagning av verktyg för att kunna genomföra kompletta tester.
Skall-krav:
Minst tio (10) års arbetserfarenhet av att ha agerat Testledare
Minst fem (5) års arbetserfarenhet av integrationstester
Dokumenterad erfarenhet av att ha tagit fram verktyg för att avidentifiera och neutralisera testdata
Mycket god kompetens gällande självständighet i uppdraget, social förmåga, samarbets- och kommunikationsförmåga
Minst fem (5) års arbetserfarenhet av testverktyg
Dokumenterad erfarenhet av testautomatisering
Minst fem (5) års arbetserfarenhet i utförande av teknisk testning
Djupgående kunskap om teststrategier och testmetoder för integrationstester
Mervärdeskriterier:
Dokumenterad erfarenhet av agila metoder
Dokumenterad erfarenhet av testverktyget Opentext ALM, djupgående kunskap och erfarenhet av att använda och undervisa i Open Text ALM
Teknisk analysförmåga, erfarenhet av att analyser och verifiera data och informationsflöden mellan system
Databas- och SQL-kunskaper, förståelse för databaser och förmåga att skriva och förstå SQL-frågor
Systemintegration, erfarenhet av att arbeta med olika integrationsplattformar och teknologier
Utbildning, ha erfarenhet av att utbilda och stödja användare
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.