Testledare, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Som testare med ledarambitioner på IT-avdelningen
arbetar du i ett team inom nyutveckling eller vidareutveckling och förvaltning. Detta innebär ett omväxlande arbete med en stor bredd som innefattar allt ifrån testplanering, testanalys, testdesign till genomförande, uppföljning och rapportering av testerna. Som testare/testledare är du också en aktiv part i arbetet med automatiserade tester.

Som testare/testledare är man mitt i händelsernas centrum vilket ställer höga krav på förmågan att samarbeta med kollegor i och utanför teamet, såväl utvecklare som verksamhetsrepresentanter och andra. I många av våra team arbetar du ensam i testdisciplinen, vilket kräver att du har förmåga att arbeta självständigt.

En naturlig del av din vardag är kunskapsutbytet med erfarna kollegor. Du bidrar också med dina idéer till ett väl fungerande och engagerat samarbete och genom detta ges du möjlighet till kontinuerlig utveckling.

Skatteverkets IT-avdelning finns på sex orter i landet och består av ca 800 medarbetare. Vårt kontor i Göteborg ligger centralt och består av ca 55 medarbetare. Vi arbetar aktivt med vår kultur som består av öppenhet, samarbete och förändringsvilja. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har aktuell högskoleutbildning om minst 120p/180 hp inom datateknik, systemvetenskap eller liknande alternativt aktuell relevant KY-utbildning inom test
• minst tre års aktuell relevant praktisk arbetslivserfarenhet av test och/eller automatiserade tester 
• har flerårig praktisk erfarenhet av agila projekt och metoder som t.ex. scrum 
• har förmåga att planera och organisera
• har förmågan att stödja och samverka
• är stabil
• har analytisk förmåga att lösa problem och kan se till helheten såväl som till detaljer
• har goda kunskaper i svenska språket muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du

har aktuell relevant erfarenhet av att ha arbetat som testkonsult inom IT.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Diskuteras individuellt
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Liknande jobb


QA Manager Stability

25 september 2024

25 september 2024

Testledare – Luleå

24 september 2024

20 september 2024