Testledare till IT-avdelningen i Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen IT. Avdelningen ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera högkvalitativa och flexibla IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen. En viktig del i uppdraget är att kunna upphandla, följa upp och utveckla IT-tjänster som levereras av externa leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Anställning som testledare inom Statens servicecenter är operativ.

Operativt testansvar inkluderar
• Samordna och leda testarbetet vid teknisk anslutning till Statens servicecenters tjänsteleveranser
• Samordna och leda testarbetet inom drift och förvaltning av Statens servicecenters tjänsteleverans

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen såsom systemvetare, ingenjör eller motsvarande kompetens som bedöms som likvärdig
• Minst 2 års erfarenhet från arbete som testledare för IT-projekt inom projekt/program.
• Erfarenhet från etablerade projekt- och testmetodiker

Dessutom är det meriterande om du har:
• ISTQB-certifiering
• Erfarenhet av att testleda projekt baserat på leverans av standardsystem (COTS-system).
• Erfarenhet från arbete med integrationsplattformar
• Kunskap om löne- och/eller ekonomiadministrativa system och/eller e-handelssystem

Vidare ska du ha förmåga:
• Analytisk och kreativ med stor lyhördhet för verksamhetens behov
• Kommunikativ och kunna hantera frågeställningar inom både IT- och affärsverksamhet.
• Målinriktad och vilja åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter
• Uttrycka dig väl i tal och skrift

Övrigt
• All kommunikation såväl muntligt som skriftligt inom myndigheten sker på Svenska
• Anställningen innebär en del resande.
• Anställningen är 100 % och tillsvidare.
• Anställningen är placerad i Östersund
• Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen in med din ansökan senast den 9 oktober.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 september 2016

Liknande jobb


QA Manager Stability

25 september 2024

25 september 2024

Testledare – Luleå

24 september 2024

20 september 2024