OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa Testspecialist som vill vara med och leda kvalitetsarbetet i leveranserna till våra största företagskunder?
Är det här din nästa möjlighet?
Avdelningen Quality & Design ansvarar för leveranser till våra största företagskunder. Våra kunder väljer i hög grad att köpa färdiga lösningar av Telia vilket ställer stora krav på vår förmåga att designa, leverera och producera utifrån givna kundkrav. Testspecialistens huvuduppgift är att praktiskt testa och verifiera de kundlösningar och processer vi levererar, att vi uppfyller kraven i avtalet. Testspecialisten arbetar i nära samarbete med testledare och kund.
Rollen som Testspecialist är omväxlande som erbjuder både utmaningar och personlig utveckling. Ditt kontaktnät spänner över stora delar av Telias och kundens organisation.
Då arbetet består i att verifiera kundens upplevelse av våra tjänster kommer det mesta av arbetet ske på plats ute hos kunden. Detta kan innebära en del resande. För att underlätta och effektivisera resandet kommer du att ha tillgång till en s.k. produktionsbil.
Testspecialisten kommer vara en drivande part i utvecklingen av testgenomförandet och verka för automatisering, utveckling av testverktyg och återanvändning av tester. Du kommer även planera och designa tekniska och manuella tester i enklare leveransprojekt. Du kommer att ansvara för tester i flera samtidiga leveransprojekt där din tid kommer att allokeras av respektive testledare. Det ställer krav på en god planeringsförmåga hos testspecialisten samt en viss stresstålighet.
Är det här du?
Du har relevant arbetserfarenhet av testarbete, kravhantering eller dylikt från stora projekt.
Du trivs med att arbeta nära kunden
Du gillar utmaningar och är lösningsorienterad
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Du har kunskap om Telias företagstjänster, gärna både funktionellt och tekniskt
Du har erfarenhet av att arbeta i projekt
Meriterande för rollen är relevanta certifikat/ metodkunskaper t ex. ISTQB, PMI, PMP/IPMA B/C
Mer än bara ett jobb!
Vi på Quality & Design vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade team där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Skicka in din ansökan om du vill bli en del av vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på Ulf.Hedin@teliacompany.com eller på telefon 0706616504.
Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 21 december, 2022.
Bakgrundskontroll ingår i våra rekryteringsprocesser.
Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!