OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Med start omgående fram tom den 31 augusti 2021 söker vi en tf enhetschef med verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som ser vinsten med samverkan över enhetsgränser.
För att lyckas i uppdraget brinner du för ledarskapsfrågor vilka du har tidigare erfarenhet av. Du är en engagerad ledare med god självkännedom som tror på dina medarbetare och uppmuntrar till idéer och kreativitet. Du är lyhörd för medarbetarnas behov men också rak när det behövs. Du vågar vara chef när uppdraget så kräver och en coachande ledare i vardagen.
Arbetsuppgifter
Du leder och fördelar arbetet för en kompetent personalgrupp med sex stycken behandlare som har ett stort engagemang för målgruppen. Du kommer att ha det operativa ledarskapet för processen och för att samordna resurser och kompetens.
I din roll som ledande handledare motiverar och förser du dina medarbetare med de förutsättningar som krävs för att nå de gemensamma målen. Du kommunicerar tydliga förväntningar, ger feedback och uppmärksammar dina medarbetares prestationer. Du ska verka för att främja metoder som ger kvalitet och stöd på hemmaplan.
Du ingår i ledningsgruppen IFO/bistånd där fokus ligger på att ge bra stöd till våra kommuninvånare och kunna erbjuda insatser efter behov.
Kvalifikationer
Du har goda kunskaper inom socialt arbete och av behandlingsarbete. Du har utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har medborgaren i fokus och ett tydligt barnperspektiv. Du behöver ha god kunskap om socialtjänstens myndighetsutövning och kunna prioritera mellan det som är biståndsbedömt och det som är förebyggande.
Du verkar för att arbetet vid enheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer samt av kreativ utvecklingsarbete. Erfarenhet av att vara chef eller ledare inom socialt behandlingsarbete är meriterande. Även kunskap om BBiC och IBiC samt Sings of Safety är meriterande.
Erfarenhet av IT-stödet Treserva är också meriterande.
B Körkort krävs.
Utbildningsnivå
.Universitet/Högskola
Personliga egenskaper
Du behöver vara flexibel, trygg och kunna växla mellan att arbeta som behandlare och som chef. Du har tillit till medarbetarnas vilja och förmåga att utvecklas för att göra ett gott socialt arbete. Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer . Du arbetar självständigt, strukturerat och kan ta nödvändiga beslut.
Du är en god lagspelare som har en helhetssyn på organisationen. Du har en analytisk förmåga och är orädd för att anta nya utmaningar.
Vi erbjuder
Som enhetschef erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor.
Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng
Kontaktinformation
Emma Linder, Avdelningschef IFO/Bistånd, 0680 176 49
Anna Quarnå, Enhetschef, 0680-16100
Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-162 54
Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision, 0680-163 06
Arbetsplats
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33