OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Orkla Foods Sveriges HR Business Partner team där fokus ligger på att stötta och vägleda våra chefer inom kompetens-, ledarskaps och förändringsarbete? Är du lösningsfokuserad och kommunikativ med en passion för HR-frågor och vill arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter? Då har du chansen nu!
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land.
Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.
Orkla Foods Sverige i Kumla/Örebro söker nu en Tf Operativ HR Business Partner
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd via AxÖ Consulting med stationering hos Orkla Foods Sverige.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Operativ HR Business partner på Orkla Foods Sverige i Kumla/Örebro kommer du vara delaktig i att ge professionellt stöd och vägledning till våra chefer i HR frågor och i nära samarbete med dem även driva och utveckla företagets strategiska HR processer. Du kommer få möjlighet att arbeta med kompetens- och ledarskapsfrågor såväl som förändringsarbete och du har ansvar för HR processer såsom performance management, talent management, rekrytering, introduktion mm.
I rollen som Operativ HR Business Partner har du en nyckelroll när det gäller avtal, MBL förhandlingar och arbetsrättslig support på de två fabrikerna. Stöd gällande rehabilitering och sjukfrånvaro är andra områden där din kompetens kommer väl till pass. En annan viktig del är att samverka och företräda företaget genom att etablera externa kontakter och nätverk.
Du ingår i ledningsgruppen för Orkla Kumla/Örebro och du rapporterar till Fabrikschefen och har ett samarbete med övriga HR Business Partners i organisationen.
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk utbildning, god kunskap i arbetsrätt och minst tre års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Du är bekväm i att arbeta med arbetsrättsliga frågor och är van vid fackliga förhandlingar. För att lyckas i rollen som Operativ HR Business Partner har du erfarenhet av förändringsarbete och du kan ta initiativ och agera som förändringsledare. Det är av stor vikt att du har erfarenhet av processerna kring rekryterings- samt rehabiliteringsarbete och att du trivs att arbeta självständigt. Tjänsten kräver att du har god systemkunskap i Microsoft Office olika funktioner samt presentationsvana. Du behöver ha goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR arbete i produktionsmiljö omfattande både tjänstemän och kollektivanställda. En positiv människosyn är självklart för dig likaså har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Då tjänsten är delad mellan Kumla och Örebro är körkort och tillgång till egen bil en fördel.
Information och ansökan
Orkla strävar efter en jämn köns-och åldersfördelning samt ökad mångfald. Orklas fabriker är tobaksfria. Uppdraget förväntas starta mars 2022 och pågå t.om 31 december 2022.
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anneli Wallin på telefon 072-398 02 77 eller via e-mail anneli.wallin@axoconsulting.se eller Angelica Mäenpää på telefon 076-636 61 75 eller via e-mail angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Urval och intervjuer kommer ske löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Wahlfrid
Cecilia Grip
Hanna Anderberg
HR manager Hanna Anderberg
0413-65000
T f kvalitetschef Christian Pålsson
010-1424000
Susanne Knutson
010-1424000
Produktionsledare Susanne Knutson
010-1424000
Utvecklingschef Elna Hallgard
010-1424000
Carolina Tengblad
Susanne Knutson