OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Rollen innefattar samtliga tre delar så som budget, personal och verksamhetsansvar.
Rollen innebär att leda en inköpsenhet med sex medarbetare, fyra strategiska inköpare, en inköpsstrateg och en inköpsadministratör. Närmaste chef är ekonomichef och du ingår i ekonomiavdelningens ledningsgrupp.
Rollen innebär att planera och leda det dagliga arbetet på enheten, stötta och skapa förutsättningar för medarbetarna och gruppen. Rollen ansvarar för att säkerställa verksamhetens uppdrag och leverans utifrån avtalsförsörjning och avtalsförvaltning. Möjlighet också att bidra i pågående och kommande verksamhetsutveckling.
Omfattning
Uppdraget är på heltid i 6 mån men möjlighet till förlängning.
Uppdraget kommer att starta omgående (v. 25) och med önskemål att man arbetar en vecka under juli (v. 29 eller 30)
Placering och möjlighet till distansarbete
Uppdraget kräver att man är fysiskt på plats på kontoret i Hammarby Sjöstad minst 3 dagar i veckan.Skallkrav:
Erfarenhet av inköp och upphandling inom LOU i minst 10 år (arbetat som tex. Inköpare eller upphandlare)
Erfarenhet av verksamhetsutveckling
Erfarenhet av kategoristyrt arbete som inköpare/upphandlare
Erfarenhet av personalansvar
åter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar