OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta som Brand Activation Manager för vår svenska och danska marknad under ca ett års föräldravikariat med placering i Stockholm. I denna roll arbetar du med planering, lansering och optimering av våra fantastiska kampanjer i alla våra kommunikationskanaler. Du som har erfarenhet från en liknande roll, är grym på projektledning och delar våra värderingar får inte missa denna möjlighet!
ROLLEN SOM BRAND ACTIVATION MANAGER:
Som Brand Activation Manager hos The Body Shop arbetar du med att säkerställa att lanseringsplanen för våra marknader implementeras och optimeras på bästa möjliga sätt. Genom god projektledning driver du aktiviteterna och säkerställer att aktiviteter, kampanjer och erbjudanden är försäljningsdrivande och går i linje med företagets internationella direktiv.
Du arbetar nära samtliga avdelningar både på marknaden och i det globala teamen, tillsammans skapar ni de bästa förutsättningarna för att uppnå goda resultat. Du är en del av Brand & Activism avdelningen för Sverige och Danmark och har även regelbunden kontakt med kollegor som arbetar med liknande uppgifter på våra andra marknader. Som Brand Activation Manager ingår budgetansvar.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:
* Aktivera, implementera och optimera lanseringsplanen på Svenska och Danska marknaden
* Uppföljning och analys av aktiviteter och kampanjer
* Samarbete med övriga avdelningar på marknaden gällande exekvering, erbjudanden, kommunikation och lokala events för att säkerställa enhetlighet och optimering av aktuell lanseringsplan i samtliga kanaler
* Anpassning av grafiskt material på lokal nivå för samtliga kanaler
* Ansvarig för att briefa byråer och externa samarbetspartners i samband med beställning av kampanjmaterial
* Utveckla och driva lokala koncept och aktiveringar för att driva samt optimera lanseringsplanen
* Kommunicera med och supportera butikerna på ett tydligt sätt för att ge de bästa förutsättningarna att exekvera innehållet i lanseringsplanen
VI SÖKER DIG SOM:
* Har gedigen erfarenhet inom Retail, gärna inom skönhetsbranschen
* Har relevant utbildning för området samt som tidigare arbetat med att planera och aktivera kampanjer och annonsering i en kommersiell verksamhet
* Är en god kommunikatör såväl i tal som skrift
* Har ett öga för det visuella samt ett starkt kommersiellt mindset
* Är en strukturerad och noggrann projektledare
* Har en god förmåga att samarbeta och skapa relationer
* Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, Adobe InDesign och Photoshop
* Erfarenhet av arbete från internationell verksamhet är en fördel
Du arbetar nära våra butiker i Sverige och Danmark och besöker dessa regelbundet. Då engelska är vårt koncernspråk behöver du känna dig trygg med att använda det i ditt dagliga arbete- i skrift såväl som i tal. Har du dessutom god kunskap i det danska språket är detta en stor fördel. Du är ansvarsfull, självgående, kundfokuserad och service minded. Vidare kan du hantera en stor mängd information och har en god förmåga att prioritera rätt efter verksamhetens mål.
ANSTÄLLNINGSFORM: Vikariat från 17e juni 2022 - augusti 2023
OMFATTNING: Heltid
TILLTRÄDE: 1 juni 2022 eller enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 1 maj 2022
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
PS. Skriv dina kontaktuppgifter i ditt CV och döp gärna dokumenten med ditt för- och efternamn, t.ex. "Förnamn Efternamn CV" och "Förnamn Efternamn personligt brev". Detta underlättar i vår urvalsprocess, tack på förhand.
The Body Shop är en arbetsgivare som står för lika möjligheter för alla. Vi uppmuntrar ansökningar från kvalificerade och kompetenta sökande oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning och funktionsvariationer. Vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper än ditt yttre. Därför ser vi gärna ansökningar utan foto.
____________________________________________________________________________________________
Om The Body Shop
The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.
The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.
2020 utnämndes The Body Shop för andra året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.
Forever Against Animal Testing
The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.
Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.