OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter dig som har ett sinne för detaljer kombinerat med överblick över arkitekturen och som vill vara med och bidra till en ännu högre kvalitet på vår kunds produkt Om kunden: Vår kund är ett börsnoterat programvarubolag som etablerades 2004 och som idag finns på fem olika orter med huvudkontor i Stockholm.De utvecklar och levererar ECM-produkter (Enterprise Content Management) för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer.Dessa produkter fungerar som en typ av ärende- och dokumenthanteringssystem som hjälper organisationer att fånga, hantera, distribuera och sätta information i ett sammanhang.Det är ett entreprenörsdrivet företag med positiv anda, där medarbetarna tar mycket egna initiativ och brinner för det de gör.Gemenskapen är stark, man glädjer sig med varandras framgångar och det anordnas gemensamma aktiviteter.Man värdesätter medarbetarnas prestationer och utvecklingsmöjligheterna inom företaget är mycket goda.Arbetsuppgifter och omfattning: Din primära arbetsuppgift är att arbeta i third line support med Problem Management enligt ITILs process samt stötta partners och intern supportpersonal med produktkunskap.Kunskaperna kring produkterna får du genom intern utbildning och i samarbete med övriga teamet.Du kommer få sätta upp produkterna och lösningar och undersöka hur koden fungerar.Felsökning sker ofta i grupp och olika lösningar testas.Du kommer få möjlighet att ge partners tips på hur de kan förbättra sin lösning och du diskuterar med produktavdelningen för att hitta lösningar.Arbetet sker på kontoret i Linköping där du ihop med andra testar applikationer och tittar på problemrapporter.Du kommer att få testköra kod och prova lösningar samt ha dialog med andra utvecklare kring möjliga ändringar i produkten och anpassningar.I arbetet ingår att läsa dokumentation och ge feedback på denna samt använda externa referenskällor såsom Microsoft TechNet, Google och liknande för att hitta möjliga lösningar.Eftersom produkterna används till så olika funktionsområden är arbetet mycket varierande, givande och uppskattat av deras kunder.Omfattning: Heltid, start omgående Skallkrav: - Vi tror att du har en akademisk utbildning inom systemutveckling eller motsvarande erfarenhet - Du ska ha kunskaper inom .Net, ASP.Net, C# och SQL-server - Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Meriterande: - Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ITIL - Det är meriterande om du är certifierad inom Microsoft Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som supportutvecklare ska du ha ett genuint intresse för teknik och arbete med människor.Du motiveras av att lösa problem på bästa sätt och du har en stark vilja att lära sig nya saker och utvecklas. Arbetstider och anställningsform: Kontorstider.Framtiden AB förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag.Du kommer att anställas direkt av kundföretaget.Kommun: Linköpings kommun Tillträde: Enligt överenskommelse Ett tips är att skicka in din ansökan redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum för annonsen gått ut.Ansökan senast: 2010-12-17 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Karin Adin, personalansvarig.Tel.