Ticketing Agent

Ticketing Agent

Arbetsbeskrivning

Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket numera skulle vara mycket svårt eftersom vi servar flera miljoner kunder per år.
Idag har vi utvecklats till en en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 72 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.
Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1000 anställda.
Nu finns chansen att prova på arbetet i vårt ticketing-team då en av våra kollegor kommer gå på föräldraledighet. Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning och du kommer vara stationerad på vårt kontor i Uppsala.
Ticketing och ADM-teamet har en central roll i vår Customer Services organisation. Teamets huvudfokus är att supportera arbetet kring alla biljett relaterade uppgifter och fungerar som en stödfunktion till olika avdelningar där involvering av biljett processen krävs.
Vi bevakar och hanterar transaktioner som misslyckas i våra automatiska flöden, analyserar och hanterar ADM ( debit memos) som kommer till bolaget och utför administrativa uppgifter kopplat till vårt backoffice system. Arbetet inkluderar undersökningar kring orsakerna varför eventuella fel uppstår och hur vi kan förebygga dem. Ditt arbete innefattar eskalering inom bolaget, rapportering och kontakt med våra partners och kollegor och till viss del omskrivningar av biljetter.
Du kommer att ingå i ett seniort team med möjligheter att växa med dina kollegor samt få inblick i hur vi som bolag arbetar med att förbättra våra processer.
I denna tjänst ingår följande arbetsuppgifter:
Hantera och bestrida inkomna ADM/ACMs i BSP portalen
Supportera biljett relaterade frågor och uppgifter
Biljett administration och bokföring
Hålla kontakt med flygbolag/partners övriga avdelningar inom bolag när det är nödvändigt
Eskalera avvikelser inom arbetsprocessen
Analysera och föreslå lösningar för att optimera våra arbetsuppgifter
Uppdatera manualer/processer med ny information och nya policyer
Vara en lagspelare

Requirements
Minst ett års erfarenhet inom resebyråbranschen.
Kunskap eller förståelse för biljettering processen
Kunskaper och arbetat tidigare i antingen Sabre, Amadeus eller Galileo
Erfarenhet av att analysera data och ta fram rapporter
Felsökning förmåga och analytisk problemlösningsförmåga
Söker implementering av bästa praxis och driver idéer
Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska

Som person vill vi gärna se att du är självgående, proaktiv och resultatinriktad. Tjänsten kräver att du har uppmärksamhet för detaljer och tycker om att arbeta strukturerat samtidigt som du har förmågan att multitaska.
Benefits
Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss. Högt friskvårdsbidrag och uppdukad frukostbuffé varje morgon. Vi har även bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
Arbetet genomförs på vardagar och på kontorstider. Vi sitter i ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och har enkla pendlingsmöjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Etraveli Group AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Postadress

Drottninggatan 78
STOCKHOLM, 11136

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024