Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter nya utmaningar och vill ha en varierad och utvecklande roll hos Sveriges ledande tidsskriftsleverantör? Tidsam söker en driven och motiverad ekonomiassistent med kundreskontra och krediterfarenhet samt faktureringskunskaper. Du erbjuds en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Placeringen är på deras kontor vid telefonplan i Stockholm.

Dina främsta ansvarsområden
I rollen som ekonomiassistent på kundreskontran kommer du att arbeta brett och varierat med ekonomirelaterade och administrativa frågor. Tidsam har 6000 återförsäljare och du har eget budgetansvar där du ser till att pengarna kommer in i tid. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Kreditbedömning samt god förståelse för gällande återförsäljaravtal

- Matcha debet och kreditfakturor

- Inläsning av betalningsfiler, utbetalningar, kravrutin

- Följa upp och bevaka kunder och deras inbetalningar

- Ansvarig för budgeterad kundförlust

- Förstahandskontakt för samtal från kund när det gäller fakturafrågor

- Löpande fakturera tjänster som utförs i packningsanläggningen

- Du skall också vara backup för fakturering av tidskriftsleveranser


På Tidsam innebär rollen som ekonomiassistent ett stort ansvar. Du ser till att fakturorna blir betalda och genom ditt arbete och i din roll kommer du att ha mycket kontakt med återförsäljarna runt om i Sverige. På Tidsam jobbar man som ett team vilket innebär att du även kommer att vara backup för tidskriftsfaktureringen i både Sverige o Norge. Du är givetvis en viktig kugga i avdelningens arbete. Utöver det stöttar du säljorganisationen med frågor som handlar om faktureringsrutiner.


Din profil
För att lyckas i rollen har du gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet som ekonomiassistent på kundreskontran i stora flöden samt kreditgivning. Du är en god kommunikatör som lyssnar och skapar förtroende hos både externa och interna parter. Du är en mycket god datoranvändare och talar och skriver svenska och engelska obehindrat.


Som person är du nyfiken, självständig och lättlärd samt har ett intresse för ekonomi. Vidare har du även ett utpräglat ordningssinne och är flexibel. Då man i denna tjänst jobbar med avtal ställs stora krav på din administrativa och noggranna struktur. För att trivas hos Tidsam ska du jobba prestigelöst och sprida härlig energi omkring dig!


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Tidsam med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/)Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare på SJR, Anette Skantz på 08-507 55 66.

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som tillhandahåller konsumenter såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt.Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca 6 000 återförsäljare runt om i landet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 juli 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024