Tidsplanerare / projektledare för anläggningsprojekt

Tidsplanerare / projektledare för anläggningsprojekt

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning:


I rollen som tidplanerare kommer du att ha en ledande roll i projektens och programmens planeringsarbete. Du kommer att stötta program- och projektledare med att upprätta och underhålla tydliga och projektanpassade tidplaner från projektstart till projektslut. Du kommer att tillhöra enheten Programstöd som för närvarande består av 35 personer inom olika stödfunktioner, vars uppdrag är att stödja framdriften och leveransen av våra program och projekt.



Arbetsuppgifter:


I rollen som tidplanerare kommer du att tillsammans med program- eller projektledaren att utveckla och upprätthålla tydliga tidplaner på projekt och program nivå. I din roll kommer du att ha en ledande funktion i programmens planeringsarbete och kommer att ingå i programteamet där du stödjer programmet och tillhörande projektet i att upprätthålla uppdaterade tidplaner. Som tidplanerare kommer du att identifiera de kritiska momenten i tidplanen och genom projektledaren kommunicera detta till våra entreprenörer och internt till ledningen. 



Tjänsten kommer även att innefatta: 

kontinuerliga tidplaneringsmöten med utredningsledare, projektledare, programledare och entreprenörer
sammanställning och presentation av statusrapporter
granskning av entreprenörers tidplaner vid anbudsgenomgångar
driva eller bistå i arbete med osäkerhetsanalys av tidplaner


Obligatoriska krav:

Minst 4 års arbetslivserfarenhet i rollen som tidplanerare i anläggningsprojekt och program
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av planeringsverktyget MS Project eller motsvarande


Mervärdeskrav:

Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med Primavera 
Dokumenterad erfarenhet av att leda arbete med Monte Carlo-simulering och osäkerhetsanalys av tidplan 


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 20 maj 2024

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024