OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hämtar du motivation från att ge en förstklassig service och är mån om att arbeta med kvalitet snarare än kvantitet? Intresserar du dig för teknisk problemlösning och vill få chansen att visa framfötterna hos en attraktiv arbetsgivare? Här har du alla möjligheter! Nu söker vi en problemlösare till Tietos servicedesk i Östersund!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tietos räkning en servicedeskmedarbetare till kontoret i Östersund. Teamet består av erfarna servicedeskmedarbetare med god stämning och där kunskapsöverföring ses som en självklarhet.
Här har du möjligheten som ny i karriären att komma in i ett team där du kommer att växa i rollen som servicedeskmedarbetare, både teknisk men också i ansvar. Har du även egen erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll sedan tidigare så kommer nivån på dina arbetsuppgifter att anpassa sig därefter. Introduktionen sätts därmed individuellt utifrån din bakgrund och dina ambitioner – allt för att skapa så goda förutsättningar för dig att göra ett bra arbete och trivas på Tieto.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Tieto.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicedeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden via kommunikationsmedel såsom telefon, beställningar, mail och chatt. Arbetet innebär mycket varierande frågor vilket ger dig en stimulerande vardag. Som ny i rollen kommer du att bli inskolad i Tietos ärendehanteringssystem samt sitta bredvid en mer erfaren kollega för medlyssning.
Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett stort internationellt bolag där det finns utvecklingsmöjligheter. Här får du dessutom chansen att bli en del av Academic Works konsultnätverk, detta är ett gyllene tillfälle för dig som vill bygga upp kontaktnätet inför din framtida karriär.
VI SÖKER DIG SOM
* Vill arbeta med problemlösning på en daglig basis
* Har arbetat med telefon som kommunikationsverktyg sedan tidigare
* Kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift på både svenska och engelska då detta krävs i dialogen med Tietos kunder
Det är meriterande om du har ett par års erfarenhet av att arbeta med kundservice eller inom IT-support.
I den här processen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse, där vi söker dig som är lösningsfokuserad, gillar att ta egna initiativ och dig som har förmåga att tänka utanför boxen för att lösa de utmaningar du ställs inför. Vidare så älskar du att arbeta med service och att hjälpa andra människor. För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap för att kunna arbeta i det relativt höga tempo som råder.
Övrig information
* Start: Omgående, Enligt ÖK
* Omfattning: Heltid, kontorstider.
* Placering: Östersund
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gav01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Tieto är det största IT-tjänsteföretaget i Norden och tillhandahåller tjänster för hela IT-livscykeln. Företaget arbetar med stora organisationer inom bl.a. Bank & Finans, Energi, Retail och Telekom. Företaget har 3500 anställda i Sverige och huvudkontoret är lokaliserat i Värtahamnen, Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231