OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TietoEnator är en av de ledande arkitekterna bakom uppbyggnaden av ett effektivare informationssamhälle och ett av Europas största företag inom IT-tjänster.TietoEnator fokuserar på konsulttjänster, utveckling samt drift och förvaltning av kundernas verksamheter i den digitala ekonomin.Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och kompetens inom den senaste IT-utvecklingen.TietoEnator har fler än 16 000 experter i över 30 länder. TietoEnator Processing & Network förser sina kunder inom olika branscher med drift, support och nätverkstjänster som är nödvändiga för de dagliga rutinerna.Vårt breda serviceutbud inkluderar avancerade konsulttjänster, planering och projektledning, samt affärsprocess integrering och informationstjänster.Vi har för närvarande 2.200 anställda och omsätter 377 MEUR.Processing & Network är en ledande leverantör av outsourcade IT-tjänster i Norden och Baltikum. Servicedesktekniker Vi söker dig som tycker om att hjälpa andra och som har god datavana.Du kommer att få vara med från början i ett nystartat team som via telefon och E-post skall ge IT-stöd till företagsanvändare. Du kommer att ta ett stort personligt ansvar och arbeta med lite svårare problem så du behöver ha gedigna förkunskaper.Vi tror att du har arbetat ett tag med användarsupport och har goda kunskaper inom Windows XP och kunna administrera användare i Active directory.Du skall kunna Officepaketet med tyngdpunkt på Outlook och gärna även Exchange.Du bör även ha kunskaper inom antivirus, exempelvis F-Secure, RAS-uppkopplingar och VPN.Placeringsort är Älvsjö och arbetstiden vanlig kontorstid.Dock kan viss förskjuten arbetstid förekomma.På grund av kundens verksamhet krävs Svenskt medborgarskap och du kommer även att få genomgå en så kallad säkerhetsklassning.