OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Till en av våra större, globala kunder, ett välkänt It-företag söker vi en Public Relations Manager för ett längre uppdrag på heltid.
Start är början av oktober och uppdraget är på heltid i minst 1 år. Vi erbjuder dig anställning hos oss på Experis.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten ingår i företagets PR-team och ansvarar för en relevant och effektiv internkommunikation i linje med företagets internkommunikationsstrategi.
I rollen ingår att nära samarbeta med kollegor med externt kommunikationsansvar och även i viss mån samordna kommunikationsaktiviteter mellan interna och externa målgrupper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för att ta fram årsplanen för internkommunikationsarbetet
Sammankallande för styrgrupp interninformation
Stötta i och driva prioriterade internkommunikationsfrågor
Stöd vid relevanta strategiska budskapsdiskussioner
Driva redaktionell process gentemot medredaktörer.
Utbildning och rådgivning i internkommunikationsfrågor
Reaktiv uppdatering av innehåll på insidan
Kravställare för att ändra struktur på insidan för ökad enkelhet.
Teknisk support internt kring publicering och funktion på insidan
Operativ ansvarig för planering och samordning av nyhetsagendan (lokalt + internt + externt + Corp agenda)
Polices för sociala medier - Säkra intern kännedom av riktlinjer.
Stötta PR-teamet kring administration och budget
Kanalstrategi - delaktighet
Kontaktperson/kravställare för support och vidareutveckling av Nyhetsbloggen
Planering och proaktiv uppdatering av generell nyhetsagenda (text, bild, video) på Insidan
Driva och engagemang via Insidan
Proaktivt stöd för ledningen i internkommunikationsfrågor. Inkluderar innehåll och struktur i VD:s nyhetsmejl.
Sociala medier (Inspirera kring Youtube, Facebook och Twitter på bästa sätt)
Ansvarig för att koordinera och publicera information på Nyhetsbloggen.
Vem är du?
Du har en mycket god kunskap inom nyhetsvärdering och sociala medier, vilket är mycket viktigt i denna roll. Därför är en utbildning och bakgrund inom PR/kommunikation ett krav och också tidigare erfarenhet från kommunikationsavdelning på ett större gärna internationellt företag.
Du har mycket god vana av att bygga interna nätverk, hantera administration och rapportering samt projektledning. Att du har stor vana av att skriva och uttrycka dig enkelt, tydligt och medryckande på både svenska och engelska är en självklarhet.
Du är framåt, driven, självständig, nyfiken, ambitiös och trivs i en spännande, ständigt föränderlig internationell miljö.
ManpowerGroup eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20