Till Tysk-Svenska Handelskammare söker vi en tysktalande HR-ansvarig

Till Tysk-Svenska Handelskammare söker vi en tysktalande HR-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Är du en HR- generalist som trivs i en dynamisk och interkulturell miljö? För rekrytering till Tysk-Svenska Handelskammaren söker vi nu en driven och empatisk tysk- och svensktalande HR-ansvarig. Vi söker dig som är intresserad av att utveckla både verksamheten och medarbetarna.

Kontoret ligger på Valhallavägen. Tjänsten är på heltid. Känns det här intressant för dig? Varmt välkommen med din ansökan, gärna redan idag.


Om tjänsten
I rollen som personalansvarig kommer du att arbeta självständigt med att utveckla, driva och organisera företagets HR-funktion. Du kommer att fungera som ett stöd till VD och avdelningschefer i olika personalfrågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer bland annat att arbeta med:

- rekrytering
- on- och offboarding av medarbetare och praktikanter
- lönesättning och lönekartläggning
- frågor kring försäkringar och pensioner
- strategisk kompetensutveckling
- arbetsmiljöfrågor
- systemadministration av Sympa och Milltime


Vem är du?
Du har med fördel relevant högskoleutbildning inom HR, gärna PA-programmet eller motsvarande. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Ett krav är att du formulerar dig obehindrat på både tyska och svenska i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska.

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och initiativrik med en god förmåga att prioritera, driva och genomföra olika projekt inom HR. Vidare har du en god empatisk förmåga och är intresserad av att skapa en god arbetsmiljö för dina kollegor.


Om verksamheten
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och medlemsorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Vi tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1200 medlemsföretag och omkring 60 medarbetare i Stockholm, Göteborg samt Malmö den största utlandshandelskammaren i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024