OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som transportledare? Har du möjlighet att ta ett uppdrag under vår och sommar? Läs då vidare i denna annons.
Om uppdraget
Kunden som är verksam inom fjärrvärme, fjärrkyla, el, återvinning och energitjänster, söker nu entransportledare. Uppdraget inleds med en upplärning som beräknas att starta den 2 april och pågår t.o.m. 21 juni. Tjänsten är på heltid och kommer pågå till och med 30 augusti 2024 med placering i Halmstad.
Dina arbetsuppgifter
För denna roll kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter och ha olika ansvarområden. Du kommer bland annat arbeta med daglig transportledning för avdelningens verksamhet, fordons- och personalplanering. Du kommer ha daglig kontakt med andra verksamhetsområden för att på bästa sätt tillgodose såväl interna som externa behov.
Exempel på ytterligare arbetsuppgifter:
Styra mot egna, avdelningens & företagets mål för att uppnå resultat.
Ansvara för t.ex. optimering av rutter/turer inom sitt ansvarsområde.
Kontroll, kontering & attest av fakturor.
Ansvara för och vara aktiv i den egna utvecklingen
Daglig transportledning för avdelningens verksamhet, fordons- och personalplanering.
Administration och aktivt arbete av de för verksamheten förekommande systemen.
Daglig kontakt med andra verksamhetsområden för att på bästa sätt tillgodose såväl interna som externa behov.
Dokumentera och administrera samtliga inkomna ärenden så att god uppföljning och statistiska underlag kan erhållas.
Ha en ekonomisk insikt – d.v.s. mesta möjliga nytta med minsta möjliga medel.
Hålla sig uppdaterad kring de lagar och regler samt föreskrifter som gäller för avdelningens verksamhetsområde och tillse att dessa följs.
Dina kvalifikationer
Gymnasieexamen
Minst 2 års erfarenhet av arbete på trafik- eller transportavdelning med planering
Meriterande
Meriterande med B- och/eller C-körkort
Meriterande med examen från transportgymnasium, transportledarutbildning eller likvärdigt
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-24
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons,sanna.perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070-884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson