Till vår kund KPMG söker vi en administratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Till KPMG;saffärsområde Advisory söker vi en serviceinriktad administratör. Inom ramen för denna tjänst kommer du att få möjlighet att jobba i en mycket bred och varierad roll inom KPMG. Du kommer att tillhöra avdelningen Accounting Advisory Services (AAS) och assistera drygt 20 konsulter administrativt. För att trivas i rollen är du en positiv och driven ”doer” som trivs i en föränderlig verksamhet och är van vid ett högt tempo.


Dina arbetsuppgifter:

- Ansvara för sedvanliga administrativa assistentsysslor, såsom rese- och mötesbokningar, kalenderhantering och arkivering.
- Vara behjälplig vid framtagande av uppdragsbrev och offerter, hantera reseräkningar och leverantörsfakturor samt beställa kontorsmaterial.
- Viss ekonomisk administration såsom försäljning av mallar och administration av modeller och böcker, sammanställning av rapporter och bokföringsordrar.
- Sköta planering och genomförande av kundaktiviteter samt interna aktiviteter såsom luncher, seminarier, kurser och event.
- Delta och vara stödjande i olika interna förbättringsprojekt.
- Hantera viss personaladministration vid exempelvis nyanställning av personal.
- Publicering på intranät.
- Administrering digitala utskick – nyhetsbrev och publikationer.
- Ansvara för projektadministration såsom registrering av kunder, kundfakturering, tid- och kostnadsuppföljning.


Din profil:

Vi söker dig som har en bakgrund inom administration eller liknande.

Krav för tjänsten:

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i MS Office, företrädesvis i Excel, Word och Powerpoint.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda ekonomiadministrationssystemet Raindance och/eller WinTure/WinTid


Som person är du serviceinriktad med en professionell framtoning och du förstår vikten av att vara proaktiv och ligga steget före. För att passa in i kulturen har du en positiv inställning och är prestigelös till ditt sätt. Vidare är du flexibel ochtrivs i en föränderlig verksamhet där det till stor del är upp till dig själv att strukturera och organisera din arbetsdag. Det är viktigt att du har en hög ansvarskänsla och inser vikten av att återkoppla.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om oss
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 oktober 2017

Liknande jobb