Till vår kund söker vi en ekonomiassistent eller ekonom

Arbetsbeskrivning

För uthyrning till vår kund Berners Personbilar söker vi en assistent med erfarenhet av ekonomi eller en mer kvalificerad ekonom. Uppdragets längd är minst ett år, men kan bli förlängt. Du kan få jobba mellan 50-100% beroende på vad du föredrar.

Arbetsbeskrivning
I rollen som assistent ingår bland annat att bokföra kassarapporter, skicka ut leverantörsfakturor, viss manuell fakturering, boka kundinbetalningar samt skicka leverantörsfiler och boka återrapporteringar. Är du erfaren inom ekonomiområdet kan mer arbetsuppgifter komma att adderas, det anpassas efter din kunskap och erfarenhet.
Kunden arbetar i ekonomisystemet Visma Control 7 och leverantörsfakturor hanteras i Palette. Det är meriterande om du har erfarenhet av just dessa system, men är inte ett krav.

Arbetet är på mellan 50-100%, beroende på vad som passar dig bäst. Ange i din ansökan hur mycket du skulle vilja arbeta. Enda kravet vi har är att man jobbar varje dag om om man vill jobba mindre än 100%.

Vem är du?
Du får gärna ha en ekonomisk utbildning på gymnasial eller högre nivå, gärna med inriktning mot redovisning. Du måste ha praktisk erfarenhet av åtminstone de ekonomiska arbetsuppgifter som beskrivs ovan, bredare ekonomisk erfarenhet är också välkommet.
Som person är du noggrann, driven och självständig samt tycker om att hjälpa och stötta i dina kollegor på andra avdelningar inom bolaget i ekonomiska frågor.
Du ska helst kunna jobba hela sommaren, men någon vecka kan eventuell passas in i företagets redan satta semesterschema. Eventuell ledighet längre än en vecka i sträck får tas ut from v 35.

Vad kan vi erbjuda dig?
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Så länge annonsen ligger ute är den dock inte tillsatt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Backman, konsultchef på Manpower och Experis, via telefon 063-57 66 63 eller e-post
(OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via mejl).

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Vikariesamordnare till Bemanningsenheten i Oskarshamn

Vikariesamordnare till Bemanningsenheten i Oskarshamn

29 juli 2024

22 augusti 2023

14 augusti 2023

11 augusti 2023