Till vårt kontor i Mölnlycke söker vi en Business Controller

Arbetsbeskrivning

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara “The Channel for Health”, kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig! www.oriola.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med tillträde omgående.

Vill du vara med på en spännande resa i gränslandet mellan läkemedelsbolag, apotek och logistik? Som business controller inom Business Area Services får du möjlighet att arbeta i en dynamisk organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten innehåller varierande arbetsuppgifter med en bred kontaktyta inom hela verksamheten. Du följer upp kostnads- och lönsamhetsrapporter med affärsansvariga och agerar på avvikelser och förbättringsbehov. Arbetsuppgifterna består vidare av att ta fram periodrapporter samt analysera, kvalitetssäkra och rimlighetsbedöma dessa. Då koncernen för närvarande implementerar ett nytt affärssystem så blir en viktig del av rollen att delta i projektet och vara med och definiera våra framtida processer.

I rollen ingår även att medverka i och utveckla prognos/budgetprocessen, underhålla kalkylmodeller, stödja verksamheterna i ekonomifrågor samt driva utvecklingsprocesser inom ekonomifunktionen och skapa systemstöd som rationaliserar och kvalitetssäkrar dessa. Business controller funktionen inom affärsområde Services består av 7 medarbetare. Du rapporterar till Controllerchef i Sverige men arbetar samtidigt nära affärsområdeschefer samt logistik.

Din bakgrund Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som ekonom/controller. Det är meriterande om du har erfarenhet från distributions-, logistik-, grossist- eller revisionsverksamhet. Vi tror att du är i början av din karriär och är civilekonom eller har en likvärdig bakgrund. Engelska, som är vårt koncernspråk, behärskar du i tal och skrift och du har mycket goda kunskaper i Excel och Power Point.

Som person är du

- ambitiös och engagerad,

- förändringsbenägen,

- drivande och strukturerad med goda ledaregenskaper,

- ödmjuk men har självförtroende.

Du har stort intresse av att se och förstå affären bakom siffrorna. Du är van att ta stort eget ansvar, har hög arbetskapacitet och ser helheten. Du sympatiserar med företagets värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team och utgår ifrån det i ditt arbetssätt.

Ansökningsförfarande Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig mitt i en spännande och intensiv förändringsfas. Om du vill du veta mer om tjänsten så svarar controllerchef Caroline Säisä gärna på dina frågor. Hon och facklig kontaktperson når du via vår Växel, tel 031-88 70 00. Registrera din ansökan senast den 15 februari via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan.

 


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oriola AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

Oriola AB, Slöjdgatan 9, 10393 Stockholm
None

Postadress

FIBERVÄGEN 2 -8
Mölnlycke, 43533

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024