OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en tillförordnad arkivarie då vår ordinarie arkivarie går på föräldraledighet. Som arkivarie ingår du i kansliet som är en del av avdelningen stab och kommunikation. Inom kansliet arbetar du tillsammans med registrator, fyra nämndsekreterare, jurist, SAS, administratör samt arkivassistent.
Jobbet är både strategiskt och operativt. Du förväntas stötta och vara en del i det operativa arbetet inom förvaltningen och samtidigt delta i det strategiska arbetet i stadenövergripande grupper. Det är viktigt att du är intresserad av verksamheten som helhet och snabbt kan få en övergripande förståelse för verksamhetens olika delar, eftersom du kommer att samarbeta med personer med varierande kunskaper inom ditt specialområde.
I förvaltningen arbetar i dagsläget också en arkivassistent och ett antal arkivredogörare. Som arkivarie blir en del i ditt uppdrag att leda och stötta dessa funktioner i deras arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad inom arkivkunskap på antingen högskole- eller yrkeshögskolenivå, alternativt har en annan liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet ser vi som en merit så som kännedom om ärendehantering och verksamhetsbaserad arkivredovisning. Vi har en digital ärendehantering och det innebär att du som sökande måste ha en god datavana.
Som person är du en initiativtagare med god kommunikationsförmåga och social kompetens. Vi ser att du är ansvarsfull och strukturerad och kan arbeta på ett systematiskt, organiserat och metodiskt sätt. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samt följer upp och säkerställer att det genomförs med hög kvalitet.
ÖVRIGT
Tjänsten består av ett halvårs föräldravikariat med möjlighet till förlängning.