OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Kontaktcenter är vägen in till Lysekils kommun och genom kontaktcenter ökar vi tillgängligheten av service till kommunens medborgare.
Det ska vara enkelt att besöka oss men även kontakta oss via telefon och digitala kontaktvägar. Medborgare ska i hög grad få svar på frågor och kunna följa ärenden redan vid en första kontakt. Vi söker nu en tillförordnad chef för kontaktcenter fram till och med 30 september 2021 för att vara delaktig i att nå service i "värdsklass". Grunden för vårt kontaktcenter är lagd sedan en tid tillbaka men nu är det samhällsbyggnadsförvaltningens ambition att utveckla verksamheten i kontaktcenter till en ny nivå för att möta framtidens utmaningar där god service och gott bemötande ska vara vägledande.
Målbilden efter ett år för kontaktcenter är att bli en central knytpunkt och förvaltningarnas verktyg i kommunikation och ärendehantering. Vidare är målet att man i sin kommunikation med kontaktcenter ska kunna nyttja digitala kanaler som medborgare och företagare. Vi vill även stärka kommunens varumärke och kundfokus samt att kontaktcenter upplevs som en självklar samverkanspartner gentemot andra aktörer i kommunen. Rollen som kommunvägledare ska stärkas och andra roller i kommunen exempelvis handläggare ska på ett naturligt sätt ta vid i ärendehantering etc.
Arbetsuppgifter
Som tillförordnad chef i kontaktcenter kommer du att utveckla kontaktcenter i dess nya lokaler genom löpande implementering av insatser såsom nya arbetssätt och rutiner. Du kommer att arbeta i den dagliga driften och där leda och fördela arbetsuppgifter tillsammans med våra kommunvägledare där det ingår i uppdraget att vägleda, inspirera och bygga teamkänsla. Inkluderat i tjänsten är personalansvar för fem kommunvägledare och en vaktmästare i dagsläget. Av vikt är även att säkerställa kompetensförsörjning och kvalitetssäkring av denna. Stort fokus läggs vid marknadsföring både internt och externt samt ansvar för redigering och publicering av aktuell information som utgår från kontaktcenter. Viktigt för rollen är samarbete med andra förvaltningar inom kommunen samt nära samarbete med kommunikationsenheten. I utvecklandet av kontaktcenters uppdrag gentemot förvaltningarna ingår även att driva arbete som framskrider verksamheten på det digitala området.
Kvalifikationer
Du ska ha en adekvat högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten.
Ett krav är att man har erfarenhet av ledarskap med ansvar för personal.
Du är en kommunikativ ledare som är lyhörd, tydlig och vågar fatta beslut.
Dokumenterad erfarenhet av servicearbete med kund i fokus, gärna från kundtjänst.
God förmåga att bygga nätverk över organisationsgränser, för rollen skapa och bibehålla värdefulla relationer samt att föredra ärenden i olika sammanhang.
God förmåga att genom coachande förhållningssätt bygga team och personalutveckling.
Du är mål- och resultatinriktad samt har god förståelse för hur verksamhetsbehov organiseras och omsätts till leverans av god service.
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Villkor
Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2021-09-30. Heltid.
Välkommen med din ansökan !
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.