OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg i livets alla skeden.
Vi söker nu en medarbetare till vår tillståndshandläggning. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Som tillståndshandläggare utreder du ansökningar om tillstånd enligt alkohol- och tobakslagen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel. Kvällsarbete förekommer i samband med tillsyn. I arbetet ingår också att ge service och fungera som ett stöd till de sökande genom hela processen.
Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med företagarna är en förutsättning. I tjänsten ingår även att delta vid utbildning av serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering.
I Falkenbergs kommun tillhör serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen organisatoriskt socialnämndens myndighetsavdelning. Arbetsplatsen är lokaliserad i Falkenbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. För att kunna utföra rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet krävs att du har kunskap om de lagar och regler som gäller inom området.
Du är noggrann och strukturerad samt har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med kollegor, sökande och samarbetspartners.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Tillsättning av tjänsten sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Krantz, socialchef
0346-88 61 62
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Annika Olling, Verksamhetsledare
0346-88 63 67
Anette Berglund
0346-88 52 34
Verksamhetschef Karin Fahlman
0346-88 61 96
Tf. Enhetschef Susanna Fogelberg
0346-88 61 69
Verksamhetsledare Annika Olling
072 2432941
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50