Tillståndshandläggare

Tillståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg i livets alla skeden.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare till vår tillståndshandläggning.

Tillståndshandläggare utreder ansökningar om tillstånd enligt alkohol- och tobakslagen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel. Kvällsarbete förekommer i samband med tillsyn.

Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med det lokala näringslivet är en förutsättning. I tjänsten ingår det att utbilda serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering men även att ge service och fungera som ett stöd till de sökande genom hela processen.

I Falkenbergs kommun ligger arbetet med serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen under socialnämnden. Kontoret ligger i Falkenbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom området och/eller förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning är meriterande. De lagar och regler som gäller inom området ligger till grund för rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet. Det är också meriterande om du har kunskap om dessa.

Arbetet kräver noggrannhet och struktur samt förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. Tillståndshandläggare behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med sökande och samarbetspartners. Personlig lämplighet värderas högt.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas måndag den 16 mars.


I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Krantz, socialchef
0346-88 61 62
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Annika Olling, Verksamhetsledare
0346-88 63 67
Anette Berglund
0346-88 52 34
Verksamhetschef Karin Fahlman
0346-88 61 96
Tf. Enhetschef Susanna Fogelberg
0346-88 61 69
Verksamhetsledare Annika Olling
072 2432941
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Falkenberg
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Utredare/handläggare inom VA-avdelningen

Utredare/handläggare inom VA-avdelningen

29 november 2024

29 november 2024

Processledare

Processledare

29 november 2024

29 november 2024